Gå til innhold

Reparasjonsbok 1.8l bensin


khu

Anbefalte innlegg

Hei igjen!
 

Jeg har et par andre tråder fordi jeg skal skifte toppakning på min Berlingo med 1.8l bensinmotor.

 

Det viktigste er i grunnen denne: er det noen som vet om det finnes noen reparasjonsbok som dekker denne modellen? Haynes-boka for Berlingo/Partner 1996-2005 (og 1996-2010-boka også) dekker spesifikt ikke 1.8l bensinmotoren.

 

Har prøvd å google og til og med betalt $10 for å laste ned en pdf som ble påstått å dekke _alle_  modeller 1996-2005, men det var altså samme boka.

 

Vennlig hilsen

 

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, de hadde en, ja! Eller kan skaffe..må ringe dem på tirsdag og høre om den er på lager. Det er det sveitsiske Bucheli Verlag som har utgitt boka.

 

Skulle gjerne hatt den nå, da, så hvis noen har den og orker sjekke hvordan man tar av motortoppen hadde jeg blitt veldig takknemlig. Jeg har fått den løs, men eksosrøret sitter fast på baksiden! Spørsmålet er om man tar av med eksosrøret på og bare trekker eksosrøret opp gjennom motorrommet eller hvor man evt demonterer eksosrøret fra toppen. Dette er visst mye enklere på alle andre Berlingo-modeller enn akkurat denne, sukk...

 

Påskehilsen

 

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre hadde ikke Automobilia denne på lager. Da bestiller jeg den heller selv direkte fra utlandet, det går vel fortere. Men hvis noen har den liggende, er jeg villig til å betale for å få en "titt", enten direkte om mulig eller bare bilder av de aktuelle sidene.

 

Eller om noen vet om et sted å kjøpe boka som pdf? Har dessverre kjøpt feil bok 2 ganger allerede, pga dårlige beskrivelser på sidene som solgte dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår