Gå til innhold

nytt batteri til ford mondeo mk4


Esstrom

Anbefalte innlegg

Hei.

Det orginale batteriet til min mondeo 2007 mod begynner å bli dårlig så må kjøpe nytt. Men jeg tenker å oppgradere siden det orginale sliter med xenonlysene. Hvor stort batteri er det plass til? Noen som har anbefalinger til batteri? Ser at biltema selger agm batterier men vet ikke kvaliteten på disse.

beklager om det finnes lignende tråder. Fant ikke når jeg søkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema batteriene vant en test i Sverige for et par år siden. Best på pris og kvalitet, men det var riktignok blybatteriene.

Ser du allerede nevner AGM batteri, og det anbefaler jeg på det sterkeste! 

 

Ta mål av batteriet som sitter i bilen og finn et tilsvarende på Biltema el. lignende. 

Men det skal ikke være behov for å gå opp i styrke. Hvis det er noe trøbbel med xenon lysa er det nok noe annet som er kilden, med mindre batteriet ditt er helt på trynet :-)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk som svar på en annen tråd at batteriet kan være litt underdimensjonert. Akkurat i oppstartsøyeblikket så får jeg av og til "headlight mailfunction".

Uansett så begynner batteriet å bli litt gammelt.

skal ta mål å stikke innom biltema å se:) takk for raskt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis batteriet ditt ikke klarer å starte 2 xenon pærer hadde du heller ikke fått start på bilen.

Feilen relatert til xenon pærene stammer ikke fra batteriet. Kanskje en medvirkende faktor hvis det allerede er stort spenningsfall frem til pærene, men da må det utbedres før det vil hjelpe.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår