Gå til innhold

Riper Qashqai


RUB

Anbefalte innlegg

Hei 

Var så uheldig å rygge på en stolpe i et parkeringshusboxer.gif Aldri gjort det før! Ser div tips på bilpleiekongen el l...at man må bruke alskens dyre produkter som stort sett går ut på å gni det bort med div.andre dyre produkter. Men da gnir man jo bare maling og grus inn i såret spør du meg. Har forsøkt på et felt med negl- og ja det går av - det betyr jo at det er malingen fra stolpen som utgjør de hvite ripene thanx God! Mn hva er det smarteste nå? Skrape av med noe skarpt., Med negl el lignende?.

Ps samtidig fikk venstre baklykt skade. Kan man bestille kun glass? og ikke hele lykta?

 

Er det samtidig noen som vet om et seriøst forum hvor man får seriøse svar? Her inne er det ganske stille..

 

Men tusen takk for ditt svar!

 

R

post-152249-0-92060100-1427925141_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på bilen min idag. Hadde noen riper bak på bilen, som du har. Jeg gikk på med Paint renovator (Autoglm) først. Jobbet godt med den og tørket av. Ble ikke helt fornøyd så jeg gikk på med ny runde med paint renovator, med litt hardere trykk. Tørket av. Meget fornøyd med resultatet. Da jeg var ferdig var det en runde med Super Resin Polish (Autoglym)

 

Er ikke 100% strøkent, men man ser det før man studerer området

post-142873-0-66961300-1428347226_thumb.jpg

post-142873-0-48905300-1428347232_thumb.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hmm Sjekka 

Autoglym Paint Renovator

Hvis du har en ripe eller skimmer i lakken, vask og prøv med Super Resin Polish først for å gjenopprette området. Hvis dette ikke reparere området tilstrekkelig, kan du slipe opp området med Paint Renovator.  Vær obs på at Paint Renovator har en del slipemidler i seg.

Brukes kun for hånd.

 

Er nybegynner på dette. Og jo mer jeg googler jo mer usikker blir jeg..Men T Karlsen fikk jo et bra resultat. Eller skal jeg claye først som på videoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår