Gå til innhold

Oljelekasje fra filterhus

Ranger emnet


RaiserTeos

Anbefalte innlegg

AUDI a4 1998 1.8t: Mellom disse to strekene lekker det olje som en foss når maskinen sviver. Det er oljefilterhuset og lurer på hvilken paking som må ny, eller om den kan ha sprekt der. Har noen innspill? Er det bare filteret som må byttes?

 

Kan vel ikke være denne pakkninga, den går inn på blokka?

 


post-129258-0-40995500-1422453209_thumb.jpg

post-129258-0-59668200-1422453296_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, nå var strekene der, var ikke der sist jeg så.

Men ja, det som lekker er mellom oljefilterbrakett og oljekjøler. Først skrur du av oljefilteret, så strammer du mutteren 17 på bilde under, og setter på filteret igjen.

Dersom det fortsatt lekker så må du skifte o-ring 19 på bildet, størrelse 59x5 og har delenummer 038117070A

 

121115500.png

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjapt svar Quattro. Jeg har en god del o-ringer tilgjengelig, og den du linket til har 2 spor. er det kun for centring av ring? Ser her at denne ikke har nupper men samme del.nr.

 

Er 59mm ytre mål, og vil en 4mm funke eller må jeg vente noen dager å bestille?

 

Forventer ikke at du har svar på alle disse spørsmålene altså men hadde vært flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på skruvat gjør nytten, 'vingene' på o-ringen er for festing i kjøleren. Har du tightet mutteren (17) og sjekket om det fortsatt lekker?

En o-ring på 4mm blir nok noe tynn siden den originale er 5mm, vil sannsynligvis ikke tette. O-ringer med kun ett diametermål er oppgitt med senterdiameter ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ordnet det ikveld :) mutteren var løs så prøvde først å stramme opp uten at det ble tett. Skrudde av kjøleren og så at pakninga var sprukket opp. Du hadde også helt rett i at 4mm ble for snaut, men har et sett med gode D-ringer som var 7mm. funka tipp topp.

 

TIPS TIL NESTE MANN MED DETTE PROBLEMET: kjøp d/o-ring MED ''vinger'' til og feste den fast i kjøleren så slipper du stå en halvtime og få gummien i sporet sitt :) Gjør også all stålflate skinnende ren før montering (så-klart)

 

 

Takk nok en gang til Quattro73 for hjelp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår