Gå til innhold

Climatronic er helt død

Ranger emnet


JannaB

Anbefalte innlegg

Hei,

 

takk for raskt svar.

 

da har jeg undersøkt nærmere selv. Opplysningene jeg hadde fått var litt unyanserte - Det er strøm på enheten - displayet virker fint og alle knapper virker og gir respons på displayet. Når jeg kjører fort, kommer det luft opp på frontruten, men ikke nok til å fjerne dugg og gjøre det hyggelig og varmt i bilen. Så det ser ut som at det eneste problemet er at viften ikke snurrer og går, uansett fart eller temperatur som stilles inn.

 

Har vært igjennom alt av sikringer og alt ser greit ut - kan ikke se at det er en egen sikring i sikringsboksen for selve viftemotoren, men har vært igjennom alle sikringer jeg ikke visste hva gjaldt.

 

Hva er neste feilsøkingspunkt? Ledninger inn på viftemotoren og fra betjeningsenheten? I tilfellet, hvor finner jeg disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med en diagnose, det er som regel alltid det mest fornuftige stedet å begynne. Kan være viftemotor er død, eller hastighetsreguleringen til denne.

 

http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
På 31.1.2015 den 3:08 AM, opelduude skrev:

Om vifta di ikke går, så er det som regel selve vifta som er død. 

Hei,

Har en Polo 1,6 TDI 2010 der ikke vifta går i det hele tatt, kan det være spenningsregulatoren til kupevifta?

Måler ingen spenning ut på pluggen til viftemotoren.

Klarer man å skifta regulatoren enkelt selv og hvor sitter denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 4:03 PM, Forus skrev:

Hei,

Har en Polo 1,6 TDI 2010 der ikke vifta går i det hele tatt, kan det være spenningsregulatoren til kupevifta?

Måler ingen spenning ut på pluggen til viftemotoren.

Klarer man å skifta regulatoren enkelt selv og hvor sitter denne?

Sjekk sikringa aller først. Varierer fra bil til bil hvordan viftestyringa er koblet opp.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
På 28. januar 2015 den 1:46 PM, JannaB skrev:

Hei,

Jeg har en 2005 Polo 9N 1.2 med Climatronic. Klimaanlegget er plutselig helt dødt, umulig å få det på i det hele tatt. Ingen ting kommer opp i displayet og viften er ikke på.

 

Noen som har noe forslag til hva som kan være galt med det?

Prøv med viftebryteren/-regulatoren på full styrke? Om regulatoren er røket vil ikke klimaanlegget starte, me nnoen ganger på noen biler på full styrke, da motostanden (røket?) overstyres.

Fungerer dette så må motstanden på varmeapparatet byttes.

Fungerer vifteregulatoren når ikke ac er på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår