Gå til innhold

Strømmen går når jeg vrider nøklen


FWH

Anbefalte innlegg

Hei.

Købte meg en 2001 model b av Honda H-RV automat. Den har virket fint hele tiden ingen problemer 4*4 funger perfekt på glatte veie, alt i alt en god bil.

 

I går d. 27/01-2015 hadde vi tø vejr, og masser av vand på veien, om morgnen var alt fint, kørte og kørte. Ved 17 tiden skulle jeg et smut til trening med datteren og da jeg vred nøglen i tennings låsen til trin tre, så skulle starteren starte motoren, men alt slukkede i bilen og intet skjete.

 

Jeg vred nøglen tilbake og så tente radioen og lavet en masse pip lyde, og displeet skrev "IS" etterfulltav et 3 sifret tal som talte ned. 5 sek gik og radioen gikk ind på radio norge og lyset i kabinen tendte.

 

Jeg vred næklen igjen og bilen startede og ingen problemer, jeg kjærte ned til trening og var der i en time, ut i bilen igjen, ingen problemer, blivel startede som den skulle, skjørte hjem og stillede bilen.

 

En time etter ca. 19:30 skulle jeg ut igjen, vred nøklen og da jeg nået tredje trin gikk alt strøm igjen, jeg tokk ut nøklen og ventede lidt, 5 sek så kom radioen på med radio norge, og lyset i bilen kom på, jeg prøvet igjen at vrede nøklen, det samme skjete igjen alt strøm gikk. Dette gjentokk sig 5 gange vil jeg tro, da radio og lys kom på vred jeg nøklen og bilen startede., jeg fik kjørt om hjem igjen.

 

Morge 27/01-2015 det er - 5 greder bilen starter uten problemer, jeg kjøre og skal avlevere noget på vei, bilen har kjør i 45 min. Da jeg kommer til bilen igjen skjer det igjen, alt strøm går. Jeg tar nøkglen ut og venter på at strømmen skal komme igjen, denne gang tar det lidt tid, vreder nøklen igjen og bilen starter.

 

Jeg er lidt usikker på hvor feilen er, men er der noen som kjenner til dette eller har opplevet det før, eller bare har en ide til hvad det er der skjer.

 

Jeg er kommet frem til at det virker som om der er et relë som kopler ut, og så kopler inn igjen efter lidt tid. Her tenker jeg at man kanskje bare kan være et dårlig relë som må utskiftes.

 

Håber noen kan hjelpe, vil helst selv løse dette problem frem for et verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Problemet er kanskje løst, ringte Hondas tekniske avdeling. Han mente det var tenningslåsen. Jeg forhørte meg hva der skjer hvis strømmen i nøklen er gått, der er elektro sperrer i bilen, han mente at så ville starteren gå men ikke starte. Jeg hadde sett at nøkle merket blinkede når jeg startede bilen og at der stod i instruksjonen at den skal lyse og så slukke. Men han avviste denne forklaring, og mente at jeg måtte bruke 1800,- på at skifte tenningsbryteren. En nabo sagde at jeg skulle prøve en anden nøkle, og så vride frem op tilbake et par gange. Resultatet er nu at nøklemerket lyser og slukke så som instruksjonen siger den skal og bilen har nu startet hver gang jeg skal bruke den. Så om det var manglene strøm på nøklen eller en løs forbindelse vides ikke men bilen virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår