Gå til innhold

Rar bremselyd Toyota

Ranger emnet


Kenneth_1

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en Toyota Avensis 2005 for litt siden. I det siste har det kommet en rar lyd når jeg bremser. Er akkurat som om ABS-en slår inn. Det merkelige er at dette kun oppstår på siste delen av oppbremsingen av bilen (ca fra 10-0 km/t). Det skjer heller ikke hver gang jeg stopper opp. (skjer i ca 30% av tilfellene)

 

Er det noen som har vært borte i noe lignende eller vet hva det kan være?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
På 13.1.2015 den 6:13 PM, Kenneth_1 skrev:

Hei, kjøpte meg en Toyota Avensis 2005 for litt siden. I det siste har det kommet en rar lyd når jeg bremser. Er akkurat som om ABS-en slår inn. Det merkelige er at dette kun oppstår på siste delen av oppbremsingen av bilen (ca fra 10-0 km/t). Det skjer heller ikke hver gang jeg stopper opp. (skjer i ca 30% av tilfellene)

 

Er det noen som har vært borte i noe lignende eller vet hva det kan være?

 

Hei Kenneth!
 
Vi har fått det et lignede problem på vår bil nå. Husker du hva som var problemet med din bil. De har ikke klart å finne ut av det på verkstedet vi har vært på… 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei!

 

Har fått det samme problemet. ABS slår inn ved bremsing i lav hastighet. Typisk når en bremser opp for å parkere eller i et kryss. 

Har nå lest en del om at er som nemt over, kan vere skitt eller rust som gjør at avstand mellom sensor og krans blir feil eller noe sånt. Det jeg lurer på da er om det er vanskelig å sjekke denne ABS-kransen og sensoren. Hvor mye må jeg skru liksom? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår