Gå til innhold

Byttet forsikring, var det lurt?

Ranger emnet


Ansora

Anbefalte innlegg

Hei! :) Jeg har spm:

Jeg hadde Gjensidige som forsikring, og i september så rygget en bil i meg, og det var usikkert hvem sin skyld det var så jeg ventet på svar.. Jeg fikk taksert bilen, og ventet på svar fra Gjensidige om hvem sin skyld det var. Så jeg fikk ikke levert bilen til reparasjon før nå som jeg fikk vite at skaden ikke var min skyld. Jeg har nå leiebil. Jeg hadde full kasko. Problemet er at jeg nettopp har kjørt over km-standen MEN forrige uke så byttet jeg forsikring pga at den forrige forsikringa mi var for dyr. Så jeg har nå levert bilen på takst via Gjensidige, og jeg har byttet forsikring. Det er så vidt jeg vet en mnd oppsigelsestid på Gjensidige. Spm er:kommer de som reparerer bilen min, eller Gjensidige te å kreve noe eller kommer jeg til å svi for noe siden jeg har kjørt over kjørelengden og i tillegg har byttet forsikring? Takk på forhånd :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Skulle tro at de (selvsagt) fixer bilen din da skaden skedde mens du var forsikret i Gjensidige.

2) Dersom de får høre at du har kjørt litt for langt er det mulig du får liten regning for extra kjørelengde. (Personlig gikk jeg også bort fra Gjensidige men fikk ikke kroner tilbake selv om jeg ikke hadde brukt hele den tilladte kjørelengen.

3) Byttet du fors. selskap i slutten på forsikringsperioden, i så fall har du ikke oppsigelsestid, i motsatt fall må du betale for extra tid.

4) Du skal / kan ikke bli "straffet" for å si opp forsikringen.....

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med EaglePilot, så lenge bilen var forsikret i Gjensidige da skaden oppstod, så skal de uansett dekke dette - selv om du har byttet selskap.

Men om noen rygget inn i deg, eller du stod i ro når det skjedde, så er det mest sannsynlig ikke din feil. Dermed skal dette heller ikke gå på din forsikring, men skaden dekkes av ansvarsforsikringen til han/hun som rygget i deg. Derav skal det heller ikke ha noe å si om du har kjørt over kjørelengden - eneste din forsikring (full kasko) skal dekke, er leiebilen.

 

Jeg har selv Gjensidige og er fornøyd med de. Har byttet selskap noen få ganger, men ender alltid tilbake til Gjensidige etter kort tid, dette da de kommer med et nytt tilbud som ingen kan matche. Prøvde IF en gang, men det blir og med den ene gangen, for totalregningen man får er MYE større enn det man blir lovet. Useriøst, styr unna de.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med EaglePilot, så lenge bilen var forsikret i Gjensidige da skaden oppstod, så skal de uansett dekke dette - selv om du har byttet selskap.

Men om noen rygget inn i deg, eller du stod i ro når det skjedde, så er det mest sannsynlig ikke din feil. Dermed skal dette heller ikke gå på din forsikring, men skaden dekkes av ansvarsforsikringen til han/hun som rygget i deg. Derav skal det heller ikke ha noe å si om du har kjørt over kjørelengden - eneste din forsikring (full kasko) skal dekke, er leiebilen.

 

Jeg har selv Gjensidige og er fornøyd med de. Har byttet selskap noen få ganger, men ender alltid tilbake til Gjensidige etter kort tid, dette da de kommer med et nytt tilbud som ingen kan matche. Prøvde IF en gang, men det blir og med den ene gangen, for totalregningen man får er MYE større enn det man blir lovet. Useriøst, styr unna de.

 

Skulle ha forsikring på en ny A3 jeg kjøpte til frua i sommer, samtlige forsikringselskap var 2'500-15'000 dyrere enn IF. Gjensidige var vel ca 8'000,- dyrere.

De skulle ha 18'500,- for bilen med 12'000km og 50% bonus. Men nå er det snart et halvt år siden jeg tegnet forsikring så nå er det på tide å bytte for å øke litt bonus kjappere, kommer da selvfølgelig til å prøve Gjensidige igjen da jeg hører mange er fornøyd med de.

Har IF på begge bruksbilene, men de klarte ikke gi meg en god pris på Bobla da den er kraftig ombygd så endte opp med Tryg, det er en strek i boka for IF!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår