Gå til innhold

Fra Xenon til LED

Ranger emnet


mabe1703

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjører en A4 04 mod uten xenon org. For en tid tilbake kjøpte jeg meg xenonkit fra The retrofit source med canbusstøtte (Dette skal vistnok ikke være noe kina dritt....) og var så si fornøyd. Etter en stund uten feil har de nå kommet, og har sett meg lei av å få feilmeldinger i det siste / den irriterende oppvarminga. Har sett en del på LED kits og kommet fram til det de fleste tester viser til at dette skal være det beste på markedet per dags dato: http://www.horizonleds.co.uk/cree-leds/headlamp-cree-led/cree-led-headlight-kits-single-beam/h7-cree-led-headlight-kit

 

Så jeg har nå altså kjøpt det. Mitt xenonkit har en output på 5600 lumen tilsammen, men som nevnt ovenfor har jeg sett meg lei feilmeldinger / oppvarming. Jeg har googlet litt rundt å sett om noen andre har kjørt på med LED i hovedlyktene, men det fleste kommentarene er negative pga opplysning. Dette er da folk som har kjøpt billig kina led til 200kr pæra o.l, men jeg blir fortsatt litt skeptisk over at jeg har kjøpt "katta i sekken". Jeg er fullt klarover at xenon på 5600lumen lyser langt bedre enn mitt valg av led kit på 2589 lumen x2, men kan det virkelig være så ille som folk skal ha det til? LED pærene er bygd opp den nyeste "rocket reflector" teknologien, altså den reflekterer fra led dioden i riktig retning (noe billige ebay led IKKE har)

 

Noen her som har prøvd dette kittet nevnt ovenfor? For min del er jeg mest ute etter det hvite lyse, og trenger ikke en kilometer med lys, men når folk klager over at det kun lyser 10meter osv begynner jeg selv også å bli skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få bra lys ut av en LED pære også, men pr. d.d vet jeg ikke om det er en LED pære på markedet som kan erstatte halogen eller xenon i hovedlys.
Nå står det ingen watt styrke nevnt her, men jeg har 30w CREE LED montert i grøftlysa på fruen sin 2011 A3, det er mer å regne som DRL lys, de lyser meget sterk når du ser inn i reflektor, men de prosjekterer nesten ingenting ned på veien. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få bra lys ut av en LED pære også, men pr. d.d vet jeg ikke om det er en LED pære på markedet som kan erstatte halogen eller xenon i hovedlys.

Nå står det ingen watt styrke nevnt her, men jeg har 30w CREE LED montert i grøftlysa på fruen sin 2011 A3, det er mer å regne som DRL lys, de lyser meget sterk når du ser inn i reflektor, men de prosjekterer nesten ingenting ned på veien. 

Takk for svar. Da får jeg bare vente å se når de kommer i posten, er klarover at det blir et tap i lys, men så lenge det er kjørbart og er hvitt så får jeg vell se meg fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår