Gå til innhold

mørke kvelder

Ranger emnet


opel astra

Anbefalte innlegg

E det virkelig så vanskelig og få på seg en refleks?? er skremmende mange langs veian for tida uten! både voksne unge barn.

Og helst med mørke klær i tillegg.... greit nok dem ser bilan som kjem men det er jammen ikke sikkert men d neimen ikke sikkert bilan ser dem .

Men d e kanskje bedre å ende opp på sykehus med brukket bein og andre kroppsdeler en å ha på seg en refleks.

For ansvaret ligger jo på bilførern uansett...?? ingen bilfører ønsker og bli ufrivillig drapsdømt i verste tilfelle.

Så voksne få på dåkker sjøl og ungan  dåkkers refleks d er ei billig forsikring.

Og gå på feil side av veien i mørket uten gatelys uten REFLEKS kan sette deg og andre i fare for en alvorlig ulykke smile.gif

Tenk sikkerhet nå i mørket?smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sant at du ikke skal slå av langlysa om det går noen langs veien.

Som du sier så kan det gå noen bak eller ved siden av han som bruker refleks.

Den gående kan godt flytte blikket sitt litt til siden heller ikke se rett på bilen som kommer kjørende.

Er viktiker at bilfører ser hva som er langs veien?

For alle dere som syntes at det er irritert over at noen kommer med langlysa på og ikke dimmer ned er det på grunn av at vi ikke skal kjøre på noen og kanskje at vi ikke ser om det er andre med dere ute og går.:)

 

(Sikkert ikke alle er enig at langlysa skal verre på men det skal dem på grunn av gående blir blendet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Til alle dere som fortsatt går uten refleks der ute i mørke er en del av dere enda.

Så håper dere leser dette....

 

Så kan dere gjøre samfunnet en tjeneste og meld dere inn som organdonor. Det kan redde noen andres liv. Som setter bedre pris på livet sitt.

En dere som er ute i mørket uten refleks. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg bor rett ved en lysløype som krysser veien. Det er helt krise. Det står alltid folk der uten refleks, mange av de på ski som stikker litt ut i veien. Enda har jeg kun sett 1 familie med refleks, og resten skvatt jeg noe sykt av når de først dukket opp i synet mitt. Det er så ille at jeg helst kjører en annen vei hvis jeg kan. Det burde vært lovpåbudt. Så kunne vi som bilister hvertfall hatt noe vi kunne ha stoppet bilen og sakt til de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Morten788 skrev:

Jeg bor rett ved en lysløype som krysser veien. Det er helt krise. Det står alltid folk der uten refleks, mange av de på ski som stikker litt ut i veien. Enda har jeg kun sett 1 familie med refleks, og resten skvatt jeg noe sykt av når de først dukket opp i synet mitt. Det er så ille at jeg helst kjører en annen vei hvis jeg kan. Det burde vært lovpåbudt. Så kunne vi som bilister hvertfall hatt noe vi kunne ha stoppet bilen og sakt til de. 

Er faktisk en stort problem dette folk skjønner ikke alvoret før dem blir truffet av en bil. Og det er som oftes at bilisten som får skylden i sånne saker.

Og bli dømt får noe som kunne ha blitt unngått bare med en billig refleks eller vest. Er noe folk bør tenke på.

Jo du burde faktisk stoppe å konfrontere folk om det, at dem burde ha på refleks. Du vil enten få noen sure kommentarer og bemerkninger. Men det er nok noe du ikke skal bry deg så mye om. Det kan hende det faktisk hjelper. Kan hende dem får det samme inntrykket som du har en kveld dem kommer kjørende i mørket, og tenker fort får en idiot som går uten refleks. Så kanskje dem tenker da det samme da du konfronterte di personen den kvelden at hun/han skulle gått med refleks.  Noen er positiv til at noen tør å sifra. Og vil da antageligvis bruke det senere. Til mer folk tør å sifra så kan liv reddes og mindre nestenulykker og det blir tryggere å ferdes og kjøres langs norske veier. Det er gjelder også på parkeringsplasser som du beskriver det er mye som skjer. Folk og unger springer rundt om biler og ser seg ikke om.

 

Bra du skriver dette innlegget . Det er mange som er innom forumet og leser dette. Og det vil bidra stort til at flere tar dette på alvor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår