Gå til innhold

Bil dør ut av og til når jeg tar inn clutchen i lav fart for å bytte gir..

Ranger emnet


#vwgolfislife

Anbefalte innlegg

Er snakk om en 98 modell, 3'ar golf, 1,6

Tittelen på emnet sier litt om problemet, men hender ofte at når æ gasse skikkelig når bilen står i ro og slæpp pedaln så synk turtallet heilt ned tel 200 førr så å gå opp igjen.. 

Har en mistanke om at det kan vær bensinpompa.. 

Om æ hold turtallet på rundt 4-5000 når bilen står stille i ca 10 sekund og slæpp pedaln rask, går turtallet ned tel ca 400-600 og går gradvis ned tel bilen slukke. Lure på om motor får førr lite drivstoff.. Eller om dæ kan va at den får førr lite luft.. E innsprøytningsmotor.

 

Nån som har opplevd lignende?

Trudde æ sku løs prøblemet da æ fant e lekasje av olje som lå å fløyt nede med den eine tennpluggen, men har skifta alle pluggan, fiksa lekasjen, pluggledningen e skift, rotor og rotorlokk e skifta uten hell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lignende problem på kjæresten sin golf 3, 1,6 med AEK motor (101 hk).
Når bilen er kald og den startes, går den opp på turtall og dør ut med en gang om man ikke gir gass. Dette skjer også etter noen minutter. Når bilen er varm, kan den en sjelden gang droppe ned på 500 eller mindre rpm når vi trykker inn clutchen/bilen går på tomgang.

 

Har bytta pluggledninger, plugger, rotor, fordelerlokk. Hadde bilen på albjerk, de mente det enten kunne være Luftmassemåleren eller lambdasonden.
Har du AEK motoren? Kan jeg spørre deg hvordan fargene er inn på pluggen til luftmassemåleren? Hvis du ser på tråden min her skjønner du hvorfor jeg lurer :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår