Gå til innhold

Autoglym Paint Renovator til å jevne ut forskjell mellom ny og gammel lakk?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vil autoglym Paint Renovator lakkrens fungere til å slipe ned overgangen mellom ny og gammel lakk ? Det står at den skal legges på i parallelle strøk og da lurer jeg på om det går å bruke maskin til poleringen eller må det gjøres for hand ? Hva renser man med etterpå før klarlakken legges på ? det er en bil med metaliklakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med slipe ned overgangen mellom ny og gammel lakk ? er det kanter eller er det lakkstøv du vil ha bort ? skal du slipe ned for å lakke på ny ?

 

Rense før klarlakken legges på ? normalt så blir klarlakken lagt på når basen er tørr, bruker ikke noe rensing eller vasking av basen uten at det har blitt slipt på den før klarlakken legges, og da bruker du som regel det samme som du brukte til å vaske før du la basen, men vær obs, er ikke alle lakkmerkene der basen tåler å bli vasket, hvilket lakkmerke har du brukt ?

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Det er etter oppretting av en inntrykt skjerm bak på en Toyota Celica. Lakken som er lagt på er levert av Lakkspesialisten ut fra bilens lakk kode.Og det er acryllakk.

Selv om en har utbretting på maskeringen så vil en jo få overgangen mellom ny og gammel lakk. Og da var jeg inne på et firma som heter Autohuset og ble anbefalt

Paint Renover av merke Autoglym for og jevne ut overgangen mellom ny og gammel lakk. Så det må jo renses før klarlakk legges på. jeg har brukt Deltron B837 og klebeduk før lakkering. Hadde ikke lyst til å bruke vannslipepapir og jevne ut med, så derfor spør jeg om Paint Renover vil legge igjen noe som skaper trøbbel for klarlakken når den legges. Det begynner og bli en del år siden jeg drev med lakkering og nå er det jo kommet så mye rart at en blir jo helt forvirret. Før slipte en jo ned, vaska,lakka og la på klarlakk. Men i den tiden

var det jo noe tykkere lakk på en bil. I dag er det jo bare et støvlag som ligger på bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår