Gå til innhold

HJELP!! Signalkabel og remotekabel?

Ranger emnet


Børresen314

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat bytte cd spiller til en pioneer avh-x7500bt. Før jeg byttet funket anlegget men ikke nå. Reiste tilbake til der jeg kjøpte spilleren for å høre med de (TV-boden) vi tok en ny signal kabel og trak den bare rett bak, og da funket bassen.. Ble ny forsterker til diskant for den hadde tatt kvelden..

Når jeg kom hjem, skulle jeg trekke den ny signalkablen, la den på samme plass som før. Sammen med remote, og en høytaler kabel ligger der.

Slo på cd spilleren og satt på musikken og nå funker det ikke igjen??!

Noen som har et svar? Bir litt irritert når jeg har brukt såpass med kroner også funker det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste til å svare på hva som er problemet her er nok deg selv. Det er umulig å svare på hva som kan være problemet med den informasjonen du oppgir her.

 

Bruk sunn fornuft og start i en ende. Det er helt klart noe som er galt med 1) Spilleren din (utganger etc), 2) Forsterkeren, 3) Kabelen, 4) Subwooferen, 5) høyttalerkabler.

 

Er det brudd i kabelen din, eller noe som skaper brudd? Hvis det er en periodisk feil så kan det være løse kabler. Sjekket kabling inn til subwoofer og subkasse? Forsterkeren lyser og får korrekt signal?

 

For å teste forsterkeren kan du skru ned gain og teste direkte med mobilen inn på RCA-inngangene.

 

For å teste subben kan du trykke inn elementet og konstatere at det ikke er brent, ohme kablene inn til subben. Teste med et annet element. Etc.

 

For å teste spilleren, prøv en annen utgang på spilleren.

 

Lyser forsterkeren er den mest trolig iorden. Det er sjelden en forsterker lyser som normalt og ikke gir lyd.

 

Håper dette hjelper litt.

Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingenting der så start med å sjekk bak på spilleren. Se om du har koblet kabelen riktig der. Bruk også voltmeteret/multimeteret om du er usikker. Du skal koble deg på remote, eller du kan bruke tenningskabelen til spilleren. Om den er koblet riktig og du forsatt ikke har noe bak så har du brudd i kabelen. Legg opp ny kabel. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår