Gå til innhold

5008 vil ikke starte.

Ranger emnet


Opptatt

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en fin bruktbil, bare gått 30k. Hatt bilen i 14 dager, for ca. 2 dager siden da jeg skulle kjøre på jobb, stakk jeg inn nøkkelen som vanlig og vridde om, men ingenting skjedde. Radio etc. var på, tok ut nøkkelen, snudde denne og prøvde på nytt, da startet bilen og jeg tenkte bare at jeg hadde puttet den inn feil vei. smile.gif

 

I dag, etter en kort handletur, skulle jeg starte bilen, alt tente seg som vanlig, vridde om nøkkelen, men ingenting skjedde. Ingen verdens ting. Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til bertel o. steen...
Du har vel garanti fortsatt?

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags motor og gir er det på denne. Hvis det er automat, kan det være så enkelt som at bilen må stå i N eller P for å få start? Eller at du må holde inne brems eller clutch?

 

På Transiten min må jeg holde inne clutchen for å få start, og Aurisen må stå i fri. Sistnevnte vil heller ikke starte før glødinga er ferdig(starteren slår ikke inn). 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter utallige forsøk i helgen på å få bilen til å starte, ga jeg endelig opp og ringte viking redningstjeneste. Akkurat i det de skulle heise bilen opp, tenkte jeg at jeg skulle forsøke en gang til, jada. Da startet bilen opp igjen, alt i orden sier den. Må være noe pussige greier. Periodisk teknisk feil, sendte den på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår