Gå til innhold

Senk på 50 mm eller høyere?

Ranger emnet


mabe1703

Anbefalte innlegg

Hei eier en A4 B6 04 mod som i skrivende stund kjører med "20mm/s-line senk" som jeg ønsker å bytte ut. Jeg kunne tenk meg å bytte ut 20mm'erne med noe lavere som f.eks 50mm(er dette det laveste mulig på KUN fjærer?) men ser ikke ut til å finne noen fjærer som senker dette både framme OG bak til min bil. Er ikke dette å oppdrive? og når jeg først finner det er det kun til sedan quattro o.l. Noen som har vært borti samme problem og kan komme med en bedre nyhet enn at coilovers er eneste utvei :D ?

sn0uis.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen på 55mm nå, men blir ikke det litt mye på den bilen der? Du vil vel få problemer med hjula mot skjermen. 

Og hvorfor vil du ikke ha justerbart senkesett? 

Setter du på senkefjærer må du godta høyden du får. Blir bilen for lav så kan du få et problem med hjula som subber mot skjermen. Med justerbart sett kan du sette opp bilen perfekt. 

 

TA Technix f.eks, grei pris. Et godt sett å kjøre med. Hatt det settet på tidligere audier. Settet er ikke steinhardt, men ikke for mykt. 

Har du litt mer å bruke så kan du jo slå til med et Vmaxx Xxtreme sett. Da får du også stivhets justering på demperen. Da kan du dra ned bilen enda mer 1-winking.gif

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen på 55mm nå, men blir ikke det litt mye på den bilen der? Du vil vel få problemer med hjula mot skjermen. 

Og hvorfor vil du ikke ha justerbart senkesett? 

Setter du på senkefjærer må du godta høyden du får. Blir bilen for lav så kan du få et problem med hjula som subber mot skjermen. Med justerbart sett kan du sette opp bilen perfekt. 

 

TA Technix f.eks, grei pris. Et godt sett å kjøre med. Hatt det settet på tidligere audier. Settet er ikke steinhardt, men ikke for mykt. 

Har du litt mer å bruke så kan du jo slå til med et Vmaxx Xxtreme sett. Da får du også stivhets justering på demperen. Da kan du dra ned bilen enda mer 1-winking.gif

 

Ja du sier jo noe der.. kunne jo kjøpt meg dette: http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/audi/audi-a4-b6-b7/ta-technix bare at da må jeg spare litt lengre, å vil bli ferdig med bilen før den skal selges :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med TA justerbart på mine to første audier. Helt greit sett. Ikke stein hardt, men ikke for mykt. For mykt til banekjøring, men til gatebruk og litt showoff er det mye sett for pengene smile.gif

 

Ja, det er billig ja. Du sparer kanskje en tusenlapp fremfor å kjøre det hos parts and retards. Og ringer du inn til parts and retards og ber om et fint tilbud så får du nok det settet til litt lavere pris. Han slo av noen hundre da jeg kjøpte et sett hos han sist. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med TA justerbart på mine to første audier. Helt greit sett. Ikke stein hardt, men ikke for mykt. For mykt til banekjøring, men til gatebruk og litt showoff er det mye sett for pengene :)

 

Ja, det er billig ja. Du sparer kanskje en tusenlapp fremfor å kjøre det hos parts and retards. Og ringer du inn til parts and retards og ber om et fint tilbud så får du nok det settet til litt lavere pris. Han slo av noen hundre da jeg kjøpte et sett hos han sist.

 

Dette er ikke samme settet da, dette er til 2,2k og et annet sett sammenlignet med det til 4.4k på parts http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/audi/audi-a4-b6-b7/ta-technix men veit ikke hva jeg burde gått for, er fristende å gå for et til 2.2k men er litt i tvil på om det er verdt å spare 2.3k på noe som kanskje er dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår