Gå til innhold

Størrelse oljefilter

Ranger emnet


Psyfoon

Anbefalte innlegg

Skulle bytte olje og filter på en 2000 Honda Accord 1.8ies i dag. Kjøpte oljefilter fra mekonomen.

Tappet av olja og skrudde av filteret. Da jeg åpnet esken med det nye filteret så jeg at det var ganske mye større i omkrets og kanskje litt kortere. Sammenlignet de to filtrene og gummipakning, hull osv er på samme plass, bare at det er "dødplass" utenfor på det nye filteret. Hadde ikke noe annet valg ettersom jeg hadde tappet olja så jeg monterte det nye og det er tett, men er jo bare gummipakningen som ligger an mot motoren, ikke den stålkappa slik som på det gamle filteret.

 

På esken til det nye filteret sto det mazda og hyundai men jeg ringte og de bekreftet at det er kompatibelt med min bil. Så da er det vel greit da, eller? Er det nok at kun pakninga tetter i lengden uten støtte av stålkanten på utsiden av filteret?

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At filteret har en annen form trenger ikke være galt i seg selv da det er de egenskapene filteret leverer som er avgjørende og ikke nødvendigvis fysisk form - og fysisk form på enkelte tredjepartskomponenter så som oljefiltere hender det seg at har noe avvik. Det er typisk for bytteprodukter fra tredjepartsleverandører også at de passer flere biler (også merker). Sist jeg skaffet bremseklosser til en Range Rover Evoque så sto det flere volvoer og forder på eska, men bremseklossene passet perfekt. 

 

Dersom du har fått filteret solgt som bytteprodukt for denne bilen og du faktisk har fått det på er det nok i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår