Gå til innhold

Golf VR6 1992 dropper turtall

Ranger emnet


Golf_VR6_1992

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte nylig en Golf VR6 1992 men får den ikke til å gå het skikkelig frown.gif Problemet er at når jeg løser den, dropper turtallet helt ned til 0, og batterilyset  i dashen lyser. Som oftest spretter turtallet opp igjen, men av og til så dauer den, hvilket gjør bilen ekstremt dårlig å kjøre i kø med. Problemene er verst når bilen har stått på tomgang en stund. I tilleg så lugger bilen litt ved høyt turtall (4500+) og den har et bensinforbruk på 13L/100Km (Veldig høyt?) ved langkjøring.

 

Jeg har prøvd å ta en kjøretur uten LMM, og den oppførte seg helt likt. Eneste forskjell var at jeg ikke fikk start når LMM var frakoblet. 

 

Forrige eier tuklet litt med noe som gjorde at han kunne styre blandingsforholdet mellom luft og bensin. Etterpå satt han inni en måler som målte blandingsforholdet mellom luft/bensin, men den har jeg nå fjernet. Måleren var koblet til LMM og ene lambdasonden, så derfor har jeg kun en lambda tilkoblet (den etter katalysator)

 

Noen ider? På forhånd takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hatt bilen over bakken og fikk sett litt bedre

 

Det viser seg at ene sensoren går inn i katalysator.

http://i.imgur.com/XC00JJe.jpg

 

Derfor tror jeg at jeg bare har en lambda, som da altså ikke er koblet til :/ Er der en kontakt som lambdaen skal festes til i andre enden, eller er det en og en ledning som skal inn i en koblingsboks eller lignende? Om det ikke er en kontakt blir vel det enkleste å levere den inn til møller.

http://i.imgur.com/ypdYjav.jpg

På lambdaen sitter en kobling.

 

Bildene blei veldig store så jeg la bare ved link :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått kobla lambdaen før katalysator, og det er definitivt et steg i riktig retning :) Men litt fjusk fortsatt...

 

Har det noen effekt om jeg flytter lambdaen helt i begynnelsen av eksosen? Eller kan den være dårlig?

 

Med tanke på at den drar dirlig over 4500, kan vell katalysatoren ha gått tett pga dårlig lambda? Katalysatoren er bare festa med klemmer, så jeg kan prøve å bytte den ut med et rør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår