Gå til innhold

Elektronikkfeil 2004 V70 2,4D

Ranger emnet


Roa64

Anbefalte innlegg

Har en plagsom feil på min V70, som jeg håper noen her inne kan hjelpe med.

 

Begynte for et par uker siden med at han plutselig slo på kupelyset, og det kom opp melding om at venstre bakdør var åpen. Så får motoren noen kvelningsfornemmelser, men fortsetter å gå.

Deretter så begynner viserne å danse fram og tilbake, mens relene klikker som besatt.... også slokker lysene i instrumentene, og hele greia blir svart. Motoren går hele tiden og kjørelys fungerer, men blinklys fungerer ikke.

 

Andre gang så var bilen innom Bilia på Gjøvik, og da kom det ut nesten en hel A4 side med feilkoder. Her ble alle kodene slettet, men på vei hjem derfra så skjedde det igjen ganske nøyaktig etter 10 - 11 mil.

 

Denne gangen begynte også sentralåsen å "leke" seg med å låse opp og igjen dørene.  Motoren lugger og snapper men stopper ikke. Fikk kommet hjem med bilen for egen maskin, og blir deretter parkert for natta og dagen etter så er det som om ingenting har skjedd.

 

Så hvis det er noen som kan komme med noen gode råd, eller kjenner en "guru" på disse bilene så hadde det vært helt topp. Starter ferien til helga, men med denne feilen hengende over bilen blir det ikke lange turene som blir gjort.

Finner jeg ikke utav det så selger jeg bilen på "rot", til noen som har kunnskap og tid og ork til å drive med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Under dashbordet på førersiden, ca ved rattakslingen er det en slags sikringsboks med releer og brokoblinger (ligner på sikringer). I denne kan det oppstå dårlig kontakt på div ting. Har samme bil, og på min så hendte det at kjørelysene sluttet og virke, og motor gikk i nødmodus pga sikring 11 i motorrommet som går når dette problemet oppstår. Jeg har rikket litt på koblingene og brukt kontaktspray o.l. noen ganger og nå har den fungert fint i flere mnd. Du må skru av dekselet under dashbordet for å komme til.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være ladeproblemer (selv om det er usannsynlig siden du ikke sliter med å starte), mål uansett ladespening. Kan også være at den er for høy.
Jordingsfeil eller fukt i ECU er også en mulig synder.

Slett alle feilkoder, start bilen og kjør noen km. Les så av feil igjen å se om det er noen feil som kan være i tilknytting til dette.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår