Gå til innhold

Volvo V70 D5 automatkasse og campingvogn?

Ranger emnet


4x4TDi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Grunnet kjøp av campingvogn lurer jeg litt på å bytte bil. Et av alternativene er Volvo V70 D5 m/automat, `05 - `07 mod.

 

Nylig kom det meg for øret at girkassa på disse kanskje ikke er de beste for å dra vogn med... Er det noen som har erfaringer/kunnskap om dette?

 

Har ikke lyst å legge såpass mye penger i bil og ende opp med å måtte bytte kasse...:-/

 

På forhånd takk for alle svar:-)

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Volvo owners manuals list the transmission as fill for life, meaning that there are no scheduled transmission fluid changes under normal operating conditions. This is controversial and believed by some to be a major contributing factor to increased valve body wear, eventually causing transmission problems that require valve body repair or replacement, and possible transmission overhaul or replacement." Sitat fra wikipedia 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Aisin_AF33_transmission

 

Så med mindre kassa har dokumentert oljeskift, så ville jeg holdt meg unna uansett. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

På min tidligere v70 04 modell, fikk jeg problem med 2 gir. Etter å ha kjørt endel med tung henger. Merket at automat kassa sluret mellom 2 og 3. 

Fluset, byttet olje og filter kasse OK. Etter det, også trekt vogn på ferie. merket aldri noe mer.

 

Fikk nu høre at man burde bytte ojle på girkassa hver 100 000km. gjorde det i sommer på min nåværende V70 10 modell. sånn i tilfelle... 

 

men vær obs på hvor mye olje som blir brukt. hos meg skulle det gå 16 liter, men 12 liter va max. bare pass på hva du betal for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår