Gå til innhold

For mye arbeid - Saab 900 1996

Ranger emnet


Ragnarok87

Anbefalte innlegg

Hei

Eg såg ein billig Saab inne på finn og grunnen for at den er såpass billig er rett og slett fordi det er ein god del som må fikses. Det eg lurer på er hvor mye arbeid det er å fikse, eventuelt hva problemet kan være og viktigest hvor mye det vil koste meg å fikse det selv, eventuelt hvor avansert det er å fikse det.

 

Vil beklage om eg legger denne inn på feil plass.

 

-Slarkete dynamo
- Noe forstillingsproblemer
- Slark i rattet
- Sommer- og vinterhjul er slitte/ødelagt, men følger selvfølgelig med hvis ønskelig
- Noe rust (lite med tanke på årsmodell)

 

dette er vistnok det som er gale^

 

Link til annonse : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49677227

 

Selger har nok ikkje informert om hva ellers som kan være gale, noen som har noen tanker om hva eg ellers må gjøre med bilen for at den skal være i tip tip stand?

 

 

Om eg eventuelt velger å kjøpe bilen, hva bør eg se etter på selve bilen slik at eg ikkje kjøper katta i sekken noe som har skjedd før.

 

Eventuelt frakting av bilen, kan man kjøre ein bil som ikkje er Eu godkjent?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av rusten på bakluken og ripene i lakken på venstresiden var den bilen overraskende pen, iallefall til å være så gammel. 

 

Hvis du ikke bor alt for langt unna, så kan du ta med bilen til et verksted, få de til å se på den samt lage liste over hva som er galt (evt seperat liste over ting som må gjøres for å få den igjennom PKK), for så å gi deg et grovt overslag over hvor mye det vil koste å sette den i stand. Hvis du er handy med bil selv, få de til å dele i materielle kostnader og arbeidstid. Er du heldig, kan du få mange av delene hos bilopphuggeri, som fortsatt er i god stand. 

 

Angående frakting. Hvis den starter og går helt fint, så kan du kjøre den, dog ikke lovlig. Med tanke på at det ikke er skilter på den, ville jeg absolutt ikke tatt sjansen på det. Blir du stoppet, er det i minste fall en heftig bot. 

Da er det bedre (og billigere) å låne bil og/eller kompis med BE samt biltransporter og frakte den slik. 

 

En verkstedkontroll vil jeg absolutt anbefale, da det kan være ganske mange problemer som ligger og gjemmer seg på en 18 år gammel bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. har ikke vært inne på dette forumet på årevis, men tut og kjør, kan jo alltids bidra med noe konkret.

"verkstedkontroll", altså hallo.. good luck, kids. Fint å snakke om, men i praksis mer tungvindt å gjennomføre.

 

"Slark i ratt" = utslitt tannstang

bilder tatt av våt bil = bilen er sjukt stygg i lakken og selger vil skjule dette

bakluke rustet i stykker i synlig fals = gjett hvor mye rust det er på stedene du ikke ser

førersete utslitt = enten har noen gått inn og ut av bilen 24 timer i døgnet uten å kjøre en meter, eller den er kjørt veldig, veldig langt, ser ut som et 300.000km-sete

forstillingsproblemer = er vel utslitt alt sammen, foringer i bærebruene, da kan man bare bytte bærebro med en gang, bærekuler..

 

Generelt vil jeg tro alt er utslitt på denne bilen. (Que 300.000 fjortisbrukere som joiner og forteller meg at det har ikke noe å si hvor langt en bil har gått, bare man har "tatt service på den jevnlig")

Jeg vil si at å kjøpe denne bilen er like dumt som å kjøpe en bil kjørt av Robert DL.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av rusten på bakluken og ripene i lakken på venstresiden var den bilen overraskende pen, iallefall til å være så gammel. 

 

Hvis du ikke bor alt for langt unna, så kan du ta med bilen til et verksted, få de til å se på den samt lage liste over hva som er galt (evt seperat liste over ting som må gjøres for å få den igjennom PKK), for så å gi deg et grovt overslag over hvor mye det vil koste å sette den i stand. Hvis du er handy med bil selv, få de til å dele i materielle kostnader og arbeidstid. Er du heldig, kan du få mange av delene hos bilopphuggeri, som fortsatt er i god stand. 

 

Angående frakting. Hvis den starter og går helt fint, så kan du kjøre den, dog ikke lovlig. Med tanke på at det ikke er skilter på den, ville jeg absolutt ikke tatt sjansen på det. Blir du stoppet, er det i minste fall en heftig bot. 

Da er det bedre (og billigere) å låne bil og/eller kompis med BE samt biltransporter og frakte den slik. 

 

En verkstedkontroll vil jeg absolutt anbefale, da det kan være ganske mange problemer som ligger og gjemmer seg på en 18 år gammel bil. 

Setter pris på svar som var såpass skikkelig. Ser personen som låg den ut på finn har slettet annonsen så blir nok ikkje den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår