Gå til innhold

Tilhengerfeste - pris?

Ranger emnet


Vivi

Anbefalte innlegg

Kontakt Toyota-forhandleren din. Det er ofte komplisert med elektronikk hengerfeste på nyere biler. Så du er nok heldig om det koster mindre enn 15 tusen kroner. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivi.

 

Både hengerfeste og kabelsett er nokså enkelt å montere for et verksted. Jeg ville ikke vurdert å montert dette selv, da kabelsettet kommer uten monterings anvisning ( og Toyota er ikke alltid villig til å gi ut dette til private kunder )

 

Det du bør tenke over er om du skal ha 7pol eller 13 pol kontakt. Jeg ville ha gått for 13 pol kontakt siden nesten alle nye hengere leveres med 13 pol`s kontakt.

 

Ser du vil ha fast fengerfeste, dette kan være et greit valg. Det er mange som monterer avtagbar krok og aldri tar den av, da er det ofte at låsemekanismen gror fast.

Toyota Avensis 2013

Toyota Hiace 2008

Opel Rekord 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for rådene.

 

Jeg vurderer ikke å montere hengerfeste selv.

Det jeg prøver er å finne ut hva en RAV4 vil koste slik jeg vil ha den (sammenlignet med en annen bil jeg også vurderer), men utifra prislister, internett etc. har jeg ikke klart å finne ut hva et slikt fabrikkmontert hengerfeste koster. Derfor lurte jeg på om noen her i forumet visste prisen.

 

ViHo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Toyota leverer fabrikk montert hengerfeste på noen modeller, det blir etter montert  hos forhandler før levering. Priser vil derfor kunne skille litt fra de forskjellige forhandlere. Det enkleste du gjør er å kontakte din lokale Toyota forhandler. (om du har flere forhandlere i nærområdet kan du ringe flere for å sammenligne pris.

 

 

MVH. Emil

Toyota Avensis 2013

Toyota Hiace 2008

Opel Rekord 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for svar!

Det at hengerfestene monteres lokalt er nok forklaringen på at det er så vanskelig å få vite en fast pris.

Skal spørre hos et par Toyota-forhandlere i nærheten, så får jeg forhåpentligvis et relativt nøyaktig svar.

 

ViHo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår