Gå til innhold

Bakluke går ikke opp

Ranger emnet


Loketor

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat kjøpt inn en bora som bruksbil.

 

Bakluka har fungert som den skal men idag gikk den i stå. Jeg har åpnet opp på baksiden. Har målt bryteren og finni ut at den er i orden.

Når jeg åpner dørene med bryteren i førerdøra går alle dører opp men ikke bakluka. Hvis jeg ligger i bagasjerommet og ser på samtidig som jeg gjør dette ser jeg at det er 0 bevegelse der.

 

Jeg har også prøvd og måle selve sentrallås delen for og se om den får spenning men jeg måler ingenting.Mulig denne er vanskelig og måle kansje men har forsøkt hvertfall.

 

Noen som har noen erfaring med dette? Evt hvor jeg kan starte og måle. Hvem rele er det som stryrer bakluka. Er det samme rele som dørene?

 

Håper noen vet noe mer her for dette var irriterende.

 

\\Dalern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ledningsbrudd mellom bakluke og karosseri, da på ledning til sentrallås. 

Har vurdert det ja. Problemet er at jeg har ingen aning hvordan dette er lagt opp i denne bilen. Har skrudd Bmw i alle år. Vet liksom ikke hvor jeg skal starte og måle for og finne ut det. Hadde håpet på at det var en Bora Guru inne her. Hehe. Skal hente skiltene til bilen i morra så hadde vært fint og hatt bilen i ordentlig stand.

 

Bilen har gått forholdsvis lite til og være en 2001. 147k. Litt rart hvis det er sentrallåsen som har kvelda da mener nå jeg. Men samtidig kan jo være.

Ex-kjerringa hadde en golf 4 så jeg kjenner til noe av di standard feila på disse.Men trodde ikke Bora hadde samme bakluke problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan jo si hva det var ettersom ingen her har foreslått dette.

 

Det var brudd i kabelen som Quattro73 sa, men ikke helt brudd. Derfor det var så vanskelig og måle dette her. Det var brudd på isolasjon i gummiforinga som sitter i bakluka. Derfor var det riktig målinger når jeg hadde bakluka oppe og målte. Og når jeg da målte når den var igjen lå ledningene riktig så da ble det også ikke målt noen feil.

 

Resultatet av dette var brent sentrallås bak. Så da bestilte jeg det (150kr på ebay orginal med sentrallås og plate,levert til meg på 5dager), byttet sentrallås og loddet ledningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår