Gå til innhold

Min første bil


Sendipendi

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da er det kun 7 dager til oppkjøring og min far ringer meg å sier han har kjøpt meg bil! Dritkult! Det er ikke en superfin bil men jeg har masse tanker oppi hode hvordan jeg skal style den, men er jo selvfølgelig litt for dum til det alene. Så tenkte egentlig mest på å lage en topic hvor jeg spør dere om tips og triks og legger ut i bilder av prosjektet mitt! 

 

Til informasjon så er jeg en 18 år gammel jente som nettopp fikk seg en lys blå bravo 1999 modell om jeg ikke tar feil. Det som er viktigst for meg nå i begynnelsen er å få lakkert bilen! Jeg tenker å diplakkere siden det ikke er så sykt dyrt. eller?

Tenkte egentlig på å kjøpe leppe, skjørt og en liten spoiler, hva tenker dere? evt tips?

 

ps. skal ha rooosa felger ices_angel_g.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :D 

 

Ja, har jo tenkt å kjøre på denne bilen i to år, er ikke så mye jeg har tenkt å forandre på, men det som er viktigst for meg er selvfølgelig lakken, den er metall blå noe jeg ikke syns er fint... min onkel er totalt uenig da, men så er jo det min bil, jeg som betaler forsikring osv så i utgangspunktet har han ingenting å si, haha!

 

Kompisen min har sånn spray ting for diplakk, så tenker å lakke den svart, og kjøpe nye felger (vurderer kun hjulkapsler, men føler det ser mindre profft ut). Ellers tenker jeg å skifte sete trekk naturligvis, og fikse anlegg på bilen. 

 

Har veldig lyst å kjøpe body kit til bilen, men vurderer kun front fanger, med mindre det kan se veldig ugjort ut? med kun leppe? 

 

også, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i litt billigere kits, og helst hvor det ikke er så dyrt å shippe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min har sånn spray ting for diplakk, så tenker å lakke den svart, og kjøpe nye felger (vurderer kun hjulkapsler, men føler det ser mindre profft ut). Ellers tenker jeg å skifte sete trekk naturligvis, og fikse anlegg på bilen. 

 

 

Ville heller spart de pengene på plastidip og heller kjøpe noen kule alu felger. 

 

Hører du har mye planer her, men hva er maks pris på alt? Har du satt en pris?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var plastidip jeg mente, haha! 

 

Nja, egentlig ikke satt noe pris, men ser jo at kun body kitsene er rundt 4000-6000 kr elrns, plasti dipen blir vell et par 1000 lapper og kan jeg tenke meg og felgene koster seff de også, så lurer på om 10 000 vil holde for å gjøre bilen litt fet?

 

tenker å vente med body kitsene da, kanskje evt bare kjøpe front fanger? har jo god tid på bilen så er ikke noe hastverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det jeg mente var at du skulle droppe plastidippen helt

 

Hadde det vært min bil, og jeg som skulle fikset den opp ville jeg droppet styling og plastidippen. Heller satse på litt større alu felger og anlegg. Bare felger og anlegg ligger opp mot 10.000kr (4-6tusen for felger, spørs på str) og det samme for anlegget. 

 

Det å bare bytte fronten kan fort bli stygt. Ser uferdig ut

 

Hva med å holde den stock i utsende, kanskje sette på noen senkefjærer. Større felger og slenge inn et anlegg?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du vil ha en "fet" eller kul første bil. Men realiteten er bare at bilen blir stygg å harry med å slenge på en frontfanger eller noe plastidip.

 

Enig med TKarlsen. Kjøp deg noen fine felger. Og evt senk den å evt noen mørke ruter og anlegg så har du er mye "kulere" bil enn en med styling frontfanger som ser harry ut.

Felger er også noe du evt kan flytte over til neste bil.. 

 

Uansett. Ikke "overdriv" å gjør litt av alt. Gjør den heller "clean" uten for mye dill og dall! Det er mitt tips.. Jeg river av meg håret når jeg ser folk som prøver å gjøre bilen kul, med å slenge på en styling frontfanger å kappe av eksosanlegget for å få lyd, å rullemale bilen svart matt.. Det funker ikke, å i realiteten blir bilen bare styggere

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk trenger ikke å være dyrt. Enkle senkefjærer med fast senk er billigst. Parts and retards selger de til 1490kr + 5-600kr for å få det godkjent i vognkortet

 

Hvilken forsterker du trenger vet jeg ikke. Har du fått en biltema 12" bass så kan du nok kjøpe hvilke som helst. Er den 12" subben av et bedre merke, som klarer mye effekt så må du nok opp i 2, eller 3x den prisen du har satt av. Det kan også lønne seg å kjøpe en 3 eller 5 kanals forsterker. Så får du forsterker på front høyttalerne dine å ;) En annen utgift på bilstereoen som mange glemmer er kabling, signalkabler og diverse monteringsutstyr. Blir fort en 1000 lapp der å

 

Så pengene flyr fort da man først starter

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår