Gå til innhold

Bilskade - lønne seg å fikse det på egenhånd?

Ranger emnet


Co Tam

Anbefalte innlegg

Hei, hadde en liten bilulykke, utforkjøring av vei, skaden befiner seg nedest på venstre siden helt i midten av bilen. Tror nok bege dører må byttes ut, for åpne dem bege men ikke samtidig, jeg kan også låse dem. Blei det også liten opning øverst på fører side dør, så om det regner kommer det litt vann, plus så ble det liten bulk på dørtelsker. Skade koster nok mere enn 20 000,- tenker jeg, men forsikring dekker "utforkjøring". Hvor mye tror dere jeg må legge ut penger, og om det kanskje lønner seg bedre å gjøre det på egen hånd? 

 

Takk for svar, hilsen Meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor ny bilen din er, hva slags bilmerke og ellers tilstand på den - om man burde fixe dette selv eller hos et opprettingsverksted.

Bruker du forsikringen, så taper du 30% bonus. Har du en dyr bil med dertil dyr forsikring, så øker nok premien din markant.

Det kan være lurt å betale "rimelige" skader selv, enn å ta det på forsikringen. Men igjen, litt avhengig av hva slags bil du har og den generelle tilstanden på den.

 

En sånn skade, som du beskriver, påløper seg nok fort en 50 000,- (veldig merkeavhengig!) hos et opprettingsverksted. Men, få tatt en skadetakst på skaden din, så vurderer du ut i fra den videre behandling. Skriv gjerne her igjen, når taksten foreligger. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår