Gå til innhold

Spørsmål angående kjøp av Volvo V70 2,4 D5

Ranger emnet


Sjurdabsurd

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser på en Volvo V70 2,4 D5, 2003 modell. Denne er kjørt 190 000 km.

 

Det er gjort en del med bilen dei seinere år, pluss den har hatt motorhavari pga reg reim. Dette blei fiksa på reklamasjon i 2011, for 75 000 kr.

 
Bilen ser grei og noenlunde velholdt ut. Lite rust osv.

 

Følgende mangler er kjent, og gjer meg dermed usikker:

 

-Motor svetter olje i fremkant. (Snakka med mekaniker som alltid hadde skrudd på denne bilen, som sa dette ikke nødvendigvis var så farlig).

 

-Elektronisk feil, viser varsling på airbag. (Samme mekaniker mente dette kunne få flere følgefeil i framtida). Denne feilen har stått i et år cirka.

 

-Ulyd viftereim til dieselvarmer.

 

Er bilen verdt 70 000 med disse mangler kjent? Noko meir eg burde sjekke før kjøp?

 

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som en veldig seriøs mekaniker da han mener at oljelekkasje er greit. Om du kjøper bilen sånn så kan du nok prute den ned litt til. 

Airbag er ganske viktig og kjøre med en sånn feil i et helt år virker noe merkelig. Er ikke verre enn å lese ut feilkoder på den. Du må i hvertfall få vite hva som må gjøres for og få vekk lampa så du ikke plutselig må ut med ti tusen kroner etter at du har kjøpt den. 

 

Er ingen viftereim på dieselvarmeren??? Er vel mere ulyd i vifta på den. Da er det plutselig 5000 kr i rep på den. Deler til dieselvarmere er sykt overprisa. 

 

Er det automat så ville jeg holdt meg langt unna. Automatkassene til Volvo på det tidspunktet er og betegne som skrot hvis den ikke har dokumentert hver eneste oljeskift på kassa. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår