Gå til innhold

Kjøpstips; Ford mondeo 1.8 trend


Thebrills

Anbefalte innlegg

Skal snart se og prøvekjøre en mondeo 1.8 trend 2001 modell.. den har gått underkant av 200 000km, og selges for 18 000. noe overflate rust i kanal foran og på bakdør. noe småfeil blant annet slakt brekt, den tar helt øverst. er slått inn en feilkode på spilleren som han sa så får ikke skrudd den på.. og noe slitt tenningslås .. mye slitedeler byttet i 2013. jeg tror dette kan være en god bil i noen år til.

 

kanskje det er noen ford entusiaster som har mere greie på denne type bil enn meg. all info tas imot med et smil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakt håndbrekk kommer nesten altid av at armen på bak caliper har satt seg, dette er et evigvarende problem på disse bilene. Har selv en 2004 Trend som jeg i morra bytter denne delen på høyre side for 2de gang siden jeg kjøpte bilen (har skiftet en gang også på venstre side så regner med at denne må taes om noen år). Disse er ikke anbefalt å smøre opp for det holder ikke lenge, delen må byttes.

 

Ellers grei bil men vær obs på at fram fjærene på disse knekker sånn ca hver 100.000 km.... å sjekk at AC virker om det er slikt på den bilen.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei viceguy:) Endte opp med bilkjøpet. foreløpig er jeg veldig fornøyd. all elektronikk fungerer bortsett fra en airbag lampe som lyser. radion er låst men ringte ford og kunne prøve å holde inne 5 tallet en stund, fungerte ikke det må den byttes ut fikk jeg beskjed om. skal prøve det ikveld :) jeg må bytte hjullager høyre side foran men det er bare en bagatell:) bilen virker tight og fin, minimalt med rust. håpe den holder noen år. ga 16500 kroner for den pga hjullageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten bruker de olje fra de er nye, eller så bruker de ikke olje i det hele tatt. Jeg hadde en slik i litt over 3 år, den brukte ikke olje. (etterfylte kanskje 2 dl på 15000 km)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er oljeforbruk, så kan det også være PCV (Positive Crankcase Ventilation), det systemet gir vakuum i bunnpanna og motoren sugar gassar og oljedamp inn igjen i sylindaren. Men viss PCV ventilen er deffekt, så vil det bli oljeforbruk. Når du kjørar ned ein lange og bratte bakke med lukket gasspjeld (at du har slept gasspedalen), då sugar motoren inn olje i sylindaren.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår