Gå til innhold

Dynamo eller børstene/regulatoren?

Ranger emnet


passelaten_89

Anbefalte innlegg

Kjørte passaten min her om dagen for å kjøre en diagnose. Da den i forveien hadde oppført seg snodig.

3 dager førr hadde glødelampevarsleren blinket sånn mye av å på. Før til slutt batteriet var dødt. 

Da kjøpte jeg et nytt billig batteri og byttet. Kjørte smertefritt i 24 timer, før samme feil kom tilbake. Det begynte å blinke. 
Sakte men sikker på vei til verkstedet begynte flere varselamper å lyse. ABS, esp, airbak, bremseveske, glødelampa osv.

Så stoppet anlegget å funke, kjørelysene sviktet, før hele bilen stoppet og ikke ville mere. 

 

Det kan ikke vær stort annet enn dynamoen som har sviktet. Jeg har en misstanke om at det kan være børstene, det er en borch dynamo.

 

Hvor får jeg kjøpt disse i løse deler uten at det koster skjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut børstene og se på de.

Om de er helt utslitt har du nok bekreftet diagnosen.

Om sleperingene fortsatt ser bra ut, kan du kjøpe nye børster med regulator.

 

Biltema har børste/regulator som passer til en del Bosch generatorer.

Eller får du forsøke å slå inn regnummeret ditt på Bilxtra og Mekonomen sine sider og se hva de har.

 

. . . for du er vel ikke interessert i å vente på å få de sendt fra utlandet.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket ut regulatoren i dag, og børstene var svært ujevnt slitt. Men begge børstene er i kontakt med sleperingen. Sleperingen så hel og fin ut den å. 

Prøvde å lade batteriet for å starte bilen for å få målt dynamoen, men dette lot seg ikke gjøre. Helt blakk for strøm.

 

Bilen skal inn på verksted denne uka, så det får bare koste meg 500 kr, er ikke så mye for å finne ut hva som er feil.

 

bedre det enn å skal synse å kjøpe deler som koster skjorta, forså å finne ut at det ikke var det.

 

Er det dynamoen, så er det ny bestilling på bildeler.no , rimelig er det også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår