Gå til innhold

MK3 2.0 TDCI "Kveles" når den startes


Nemaid

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For info: Jeg har en Modeo MK3 2.0 TDCI 2003 modell.

 

Problemet mitt startet først i går, bilen kveltes umiddelbart to ganger ved oppstart av kald motor. På tredje forsøk starten den helt fint og jeg kunne uten problemer kjøre hjem fra jobb. 

 

Dum som jeg er så tenkte jeg at det gikk fint å kjøre bilen til jobb igjen i dag, for så å stikke innom Ford etter jobb, noe den også gjorde Men, nå når jeg skal hjem vil den ikke starte i det hele tatt. Det vil si, den sviver rundt i 1-2 sekunder før det høres ut som at motoren kveles.

 

Så, jeg trenger tips til hva som kan være feil før jeg går til steget å få tauet den til verksted. Kan det være kamakselføleren? Har lest litt at den er dårlig på disse bilene. Vil en gåen kamakselføler resultere i dette symptomet? 

 

En annen ting jeg tenkte på var gåen clutch. Kan det være det? Har i det siste merket det muligens har vært ulyder i utløserlageret(?)...

 

Setter utrolig stor pris på hjelp og tips!

 

Har fremdeles innenfor dekning av Ford Assistance, men har ikke så lyst til å styre med tauing og leiebil om det kan være så enkelt som kamakselføler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å si uten å lese ut feilkoder. Men startsperre fører ofte til at bilen starter, og stopper umiddelbart. Prøv en annen nøkkel, startsperrefeil kan f.eks sitte i nøkkelen eller i lesespole ved tenningslås. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på plass med en liten oppdatering på denne nå. Fikk tatt diagnose på den og fikk da opp feilkoden P0340 - Camshaft position sensor circuit malfunction. Fikk bestilt ny hos Ford, grunnet 1. mai i forrige uke så fikk jeg den ikke før i dag. Fikk så i dag byttet kamakselgiveren og bilen starter uten problemer. Har enda ikke fått tatt den på en skikkelig langtur, men regner med det nå er ordnet. :-D Før jeg byttet giveren startet som sagt ikke bilen i det hele tatt.

 

Jobben i alt tok ikke mer enn maks 2-3 minutter. For de som skulle være interessert så kostet giveren 490,- hos Ford. Fikk beskjed av mekanikeren hos Ford at originalføleren fra fabrikk hadde svart plastikk (noe min hadde), disse var vist nok dårlige og burde bli byttet ut med ny giver som har grå plastikk. Så kanskje greit for andre å sjekke.

 

Heldigvis for meg så var jeg på en parkeringpslass når bilen ikke ville starte, i verste fall så kan bilen stoppe på grunn av denne giveren når man er midt på motorveien.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Virker som jeg har samme problemet.

Av og til, har ikke funnet noen logikk i når det er, starter ikke motoren. Har funnet ut at det eneste som hjelper er å vente i 5-6 min, for så å prøve på nytt.

 

En gang har det skjedd at bilen stoppet når jeg kom til et kryss. Dro da så lenge/mange ganger på starteren at den gikk tom for strøm.

 

Så dere mener at å bytte kamakselsensor = lykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips: Hos meg lå feilen i kontakta inn på dieselpumpe! Bare rengjorde den og vips så starter den og gå som ei klokke! Har ikke hatt mer problemer med dette siden juli 2014 :-D OM den ikke starter, vet jeg hva som er problemet og jeg bare rugger på kontakta så starter den igjen. Kan være en ide å sjekke :-) Min er en 2002 TDDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår