Gå til innhold

Noen med problemer på avgass?

Ranger emnet


chrisern20

Anbefalte innlegg

Hei.

 

for litt siden var jeg på eu kontroll med min toyota celica t20 97 1.8, fikk da 2`er feil på avgass. den kom på 11.7 eller noe. ihvertfall 

veldig høyt. jeg TROR att jeg hadde defekt lamda eller att den var kobla feil. kjøpte uansett ny lamda på Mekonomen og satte den på. 

og bilen går ikke ujevnt på tomgang lenger. tror dere att den vil gå igjennom etter kontrollen nå?? har foresten satt på katalysator også.

 

er det noen som har opplevd så mye på avgass måling på celica?? hva har dere gjort med det??

 

takker for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok store muligheter for at den blir det nå ja. Når den mangler såpass viktige deler som katalysator og lambdasonde, som kanskje ikke virker, så er det dømt til å bli veldig høy avgass. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før når jeg hadde min gammle motor i bilen så fikk den 6 på avgass med katalysator. men når jeg sjekka så var innmaten i katalysatoren borte. sikkert tidligere eier som har gjort det. men etter motor bytte så fikk den 11 med katalysator med innmat . er mulig lamda var gåen eller kobla feil. før jeg bytta lamda så gikk den veldig ujevnt på tomgang..

 

vet noen om noe midler man kan putte i tanken for eks for å få ned avgass? jukse litt :P har hørt att E85 ikke er så smart. er ikke sikkert motoren takler det eller liker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår