Gå til innhold

Kjøpshjelp Mondeo 01-02 modell.


StigRoar

Anbefalte innlegg

Heihei. Har et par 01' modeller Mondeo som jeg har sett på.
Jeg bare lurer på hvilke ting bør jeg se etter?
Har funnet sånn halvveis ut at oljeforbruk kan være en ting å spørre om, å rust i dørene og litt i hjulbuene er normalt på så gamle biler. Men hva mer er typisk?


Håper på gode tips herifra. :)



Stig Roar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse slet med elektriske feil frem til 2004, kontroller at alt fungerer.
Rust i fals på alle dører og bakluke. Sjekk også rundt skilt på bakluke.
Bensinmotorene har lett for å bruke olje. Hjullager har en tendens til å gå føyka fort på Mk.3
Fjører og fjørbenslager foran.

Hadde jeg vært deg ville jeg lagt noen få kroner til i budsjettet og kjøpt en 2004 eller nyere med dieselmotor :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men greia er at jeg vil helst ha bensin pga mye småkjøring. Budsjettet er satt slik pga studier til høsten og framover, slik at en dyr bil vil ta litt for mye av budsjettet, er jeg redd for.Men igjen, om jeg kjøper en bil med mye feil, vil det jo utjevne seg etter hvert og kanskje gå i negativ retning for en billigere mondeo..? :P

Men takk for hjelp i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fant meg en bilig bil pga studie, det blei til nytt problem hver måned og 50 tusen i reprasjoner. Ting fortsette å ryke, solgte bilien, la litt mer penger inn i bil å fikk ett problemfritt bilhold uten stress/irritasjon! Kjøpte først en passat 97 model der alt så kunne ryke, røyk. Nå har eg en mondeo 06 model å kunne ikke vært mer fornøyd! Lykke til! Billig kjøpsumm ender som oftest med en mye høyere sum i reprasjoner en ka bilen er verdt! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan få kjøpe min 1.8L (130 hk) 2004 trend facelift Stig Roger. EU Godkjent, alle service fulgt (også karosseri sjekk) har gått snart 119000. Null rust i følge karosseri sjekk hos forhandler hvert år. Send PM om du er intresert... bilen befinner seg i Finnmark (problemet nevnt i en annen post blir fikset neste uke). Har vært en god bil men jeg ønsker å bytte nå til noe eldre med V8 før jeg blir for gammel til å realisere min drøm om å eie en Am-Car

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår