Gå til innhold

Mazda 323f 1.8dohc, 96kw - Tuning

Ranger emnet


Thebrills

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har gått til innkjøp av en Mazda 323f 1.8dohc 96kw (131hk) går utrolig godt med tanke på alder og kilometerstand. den er senket og det er effekt anlegg på den smile.gif suuuper lyd.

 

MEN, jeg lurer på hva som kan gjøres for å få den sprekere enn orginalt, putte på en ekstra kamel i motorrommet hadde ikke gjort noe 1-winking.gif

Snakker om å gjøre enkle ting, ikke noe turbo selv om det hadde vært utrolig gøy:)

 

 

Håper på noen gode tilbakemeldinger smile.gif

 

 

SOLGTE BILEN VIDERE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det går sikkert ann og trimme denne 1.8L for og dra ut mer effekt, men igjen gjeld så vil det fort bli dyrt da det bare er 1800ccm. Valget du har er jo og lete etter noen vassere kammaksler, grenrør, innsug, filter, dyser, kanskje chipping av hjernene for mere suppe og riktig tennings punkt, letteste og gjøre for og få noe mere ut av det du har nå, er vel grenrør og filter, å kanskje en ny bensintrykks regulator for høyere trykk på bensina. Jeg aner ikke om det finnes sånt mazda 323 så du må lete og se, grenrør er ikke vanskelig hvis du kan eller kjenner noen som kan sveise, hvis du hadde fått på et grenrør, filter å mer bensin sammtidig som du hadde prøvd og lette bilen så mye som mulig for alt av vekt som du kan/vil så hadde du nok merka på både respons og effekt, og ikke minst forbruk. Men ikke forvent en masse hester da dette er en n/a motor.

 

Sikkert noen andre som har andre forslag eller tips og triks,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mange muligheter :) blir fort dyrt hvis jeg skal begynne å åpne motoren, så blir vel da nytt grenrør, dyser og filter i første omgang tenker jeg:) skal undersøke chip mulighetene litt mer. forventer ikke mest hk av motoren men litt mere gøy ikke hadde gjort så mye :) takk for raskt svar Volvojens. kommer til å holde denne topicen oppdatert med det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår