Gå til innhold

startproblemer seat toledo 1,9tdi 2002 mod

Ranger emnet


seat toledo

Anbefalte innlegg

Jeg har en seat Toledo 2002 mod 1,9 tdi alh 66 kw, som ikke vil starte etter ulyder fra mulighet regreim støy. Oppdaget dette i dag med ulyder fra trolig reimer/ regreim? bilen stod og gikk mens jeg ordnet andre ting og hadde stoppet når jeg kom tilbake. Etter det får jeg ikke startet bilen. Vrir på nøkkelen for og starte bilen men det funker ikke. motoren sviver dobbelt så fort enn vanlig, ved oppstart .Komplett  regreim og vannpumpe ble skiftet for ca 6 mnd siden. Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima er bytet hos et lokalt verksted og får vel dårlig med reklamasjonsrett der ville jeg tro? Han har gjort mange reparasjoner for meg tidligere og det har fungert bra)

Syns det er merkelig at regreima skulle havarer etter ca 6 mnd  siden.Føler dette kan bli en stor kostnad ved bytte av motor. ingen merkbar lyd i forkant, før alt kolapset i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med daglig leder eller eier, det løser seg nok.

Reima kan ha fått slitasje som har ført til at den ryker/revner.
Et løpehjul/lager kan ha vært dårlig slik at reima har begynt å gå lenger ut på løpehjulet.
Reima kan ha vært for stram eller slakk.
Feil montering.

Men, det er foreløpig ikke konstantert at det er reima, men gjør det aller først.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Vi tar og titter på reima i morgen og finner kanskje ut hva som er skjedd. Enten vert for stram eller montert feil.

Håper jeg finner en forklaring og kjører en reklamasjon til han som gjorde jobben for meg. Veldig kjipt når dette skjer.

Viss reimen er røket så er det vel totalhavari på motoren:?Sjekket på nett om hva som kan skje om regreima går i stykkr.

Sukk:( Alt skjedde så fort på kort stund. Det begynte med knikelyd eller noe som gnisset inntil hverandre og dermed stoppet bilen

ved tomgang. noe alvorlig feil må det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått sjekket hva som har skjedd med bilen. Det viser seg at registerreima har hoppet av pga strammehjulet er ødelagt. Det sitter en kant på hjulet som holder reima på plass og den har gått i stykker og dermed har reima blitt slitt og til slutt hoppet av. Tre av ventilene er det skade på , så her er det sikkert mere skader lengre ned i motoren. Har ikke tatt av toppen enda for å se på stemplene. Bare skrudd av kamakselen og ser da at tre av ventilene er skadet:( Hva dette vil koste og få fikset er usikkert, om det er lønt vert og reparere eller kjøpe en annen motor som ikke er godt for langt. Uansett blir det en kostbar jobb. Får sjekke hva deleprisene blir eller pris på en komplett motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke være merke verksted for at du skal kunne reklamere på en jobb. Når ett verksted har tatt på seg en jobb må dem jo ikke garantere for at dem gjør den rett..

Å er stramme hjulet byttet er det jo reklamasjon på delene noe som verkstede må ta videre..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår