Gå til innhold

Ingen lyd da motoren er i gang :(

Ranger emnet


Datsun 120y

Anbefalte innlegg

Har montert sterio i bilen... men har et problem som kanskje er lett å fikse for den som vet! Men jeg vet ikke selv!

Alt er som det skal være i forhold til lyd og alt helt til jeg starter bilen.... :/
Altså jeg kan spille musikk og slik når tenningen står på! Men med en gang den blir startet så fungerer det ikke!

Noe som kanskje vet og kan gi en forklaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet opp spiller i konsollen foran med høytaller og phonokabel (skrevet riktig?) lagt bak til bagasjen da jeg bare har høytallere i hatthylla og basser i bagasjen... basseren er ikke montert enda så det har ikke noe med saken å gjøre forsåvidt!
Har montert spiller til forsterker og forsterker til høytallerne!
 

2 stk 9x6" 600w pr stykk.
har to forsterkere så basseren skal gå på egen så vet det ikke har noe med styrken på forsterkeren å gjør eller noe sånt!

Men kan det ha noe med jordingen, pluss kabelen å gjøre?
forsterkeren er på selv om motoren er i gang, men vil liksom ikke gi noe lyd! men med det samme jeg slår av motoren og bare har tenningen på så fungerer alt som det skal! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tykke kabler bruker du til pluss og jord på forsterkere? Hvor har du jordet? Er remote til forsterkeren hentet fra riktig plass på spilleren?

Du bør helt klart få de 6x9" inn i noen kasser når du skal ha inn suben, hvis ikke så vil de påvirkes av trykket fra suben og låte stygt, samt at de tar skade over tid. Det aller beste hadde vært å fjernet 6x9" og fått inn et skikkelig frontsystem, det er tross alt der du sitter og kjører ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår