Gå til innhold

Hjelp til megasquirt identifikasjon

Ranger emnet


Even Eventyr

Anbefalte innlegg

Morn. Er kliss ny på ms å har fått litt tips at det skal være lett å sjekke hvem type å versjon jeg har. Detta klarer jeg enda ikke få til.

Det jeg vet er at det skal være laget for volvo 16v

Legger ved noen bilder av boks å relee kortet.

 

Tips til hvordan jeg kan få lakt inn launch controll å lcd screen tas imot om det går.

Og om det er mulig å bytte ut halvgiver tenninga med edis vis noen har no å komme med på det.

post-140987-0-62559700-1396313962_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har bilde av er relékortet, det er likt uansett hvilken versjon MS du har. Det du må ta bilde av er selve sprutet med lokket av, altså den andre 'boksen'. Ikke ta på noe oppi der da all elektronikk er sensitiv for statisk utladning.

I bunn på selve kretskortet står det hvilken type 'main board' det er. Et bilde av prosessoren vil fortelle hvilken type det er.

 

Egen tråd om MS - http://www.bilforumet.no/topic/130895-megasquirt-faq-hvor-finne-og-hva-gjor-det/

 

Her er bilde av min MS, som du ser nede til venstre er det versjon 3.0 MB (main board). Som du også ser er det Megasquirt II prosessor i min. De med Megasquirt I prosessor har kun en chip i stedet for 'daughter board' som jeg har

 

MS7.jpg

 

 

Samme MB med med Megasquirt I prosessor

ms130-c_open.jpg

 

 

MS med EDIS kan du lese om her - http://msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_EDIS.htm

 

MS med hallgiver - http://www.msextra.com/doc/general/tachin.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne bilde i paint og trykk på endre størrelse om bildet er over 1.5mb vil du få feilkode her på forumet, du kan endre i prosent eller piksel i paint.

Eg velger piksel så trykker eg inn 1200 piksel i øverste rute på vinduet som kommer opp  og så må du trykke OK for og så lagre bilde, litt vanskelig og forklare men det er egentlig veldig lett :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er lei å ikke ha pc, jeg vet ikke hvorfor bildene ikke kommer opp, står jo jeg kan ha en milion Mb på bilde men ja, skal få sjekka det opp når jeg er i nærheten av en pc.

 

 

Er værtfall helt lik denna http://www.motortech.no/megasquirt.html

 

Er ikke kjøt av dem men han som lager for dem igjen, har sendt begge Mail uten svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte på laptop så glemme eg att man kan bruke mobilen til sånt, følte meg plutselig veldig gammel he he

Kan du ikke endre oppløsning på kameraet evt bilderedigerings program te iphone?, forumet tar ikke bilder som er større enn ca 1.5mb selv om det står noe heilt annet når du skal legge ut bilde

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det kom opp no nå men prøvde å endrer oppløsning nå

 

Men tror jeg har vært så heldig å kommet i kontakt med karen som har laga sprutet. Han skumle ringe meg i morra så da kan det hende jeg er heldig å får te detta her.

 

Han sa jeg ikke skulle bruke releboks å heller legge relee i nettet

 

kjeg ville jo helst hatt relee boksen men for da ere jo lettest å ha oversikt

post-140987-0-13149000-1396387388_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motortek sitter nok på et antall eldgamle sprut som de prøver selge. Det sprutet har mye færre muligheter enn nyere MS, dårligere 'oppløsning' på tabellene samt diverse andre bakdeler. Men jo, det fungerer selvsagt. Velox Motor selger ferdige MS II v3.0 til ca 5000, hva Motortek tar for sine utrangerte står det ingenting om.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan nok hende, nå kom jeg i kontakt med han som bygde sprutet. Og etter hans erfaring, (laget ca 120 bokser) så var denna mer enn bra nok for mitt bruk,

Går to bimmere på rudskogen med samme sprutet som meg, ene har 650 stabile å bra hester dem andre har da 870 eller no,

 

Men 5000for et ms sprut betaler jeg aldri i livet med mindre det er ms3 pro.

 

Velox kan ha de fantasi prisene sine for seg selv, bestiller diy kit til ms3x på diyautotune og har det hjemme for ca 4

 

Så på nettet i går og kom over en tråd der man ser en kar somviser sin 10 år gamle datter lodder det sammen for han, så hvordan det ble gjort å så enkelt som det er så bruker jeg de få timene det tar å lodder opp ms3x selv:)

 

Men blir bruk av ms1 boksen først. Så hiver jeg den over på en kompis sin m20b27 turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå har jeg faktisk loddet mange MS med v3.0 MB, og jeg kan love deg at dette blir ikke blir videre bra om man ikke har erfaring med å lodde. Husk det er 4-lags kretskort på dette, ikke gamletypen 1-lags som det du har, emd minimalt av komponenter. Og til en opplysning så er de sprutene Velox selger totalt ferdig plug'n'play, testet og alt er satt opp til din bil om det er ønskelig. Endatil med oppstartsmap innlagt, samt support av noen som vet og kan 1-winking.gif Og om du har PWM-tomgangsregulator så kan ikke dette benyttes uten videre, må då bytte noen deler i sprutet kontra det du får i byggesettet, også dette tar Velox hensyn til. Det samme gjelder feil på sidene til både MS (megamanual) og MSxtra ang. oppsettet for triggersensor, dette er fikset på de ferdige sprutene til Velox - men skjønner at dette fikser du enkelt selv 1-winking.gif

 

Er ikke problemer å få masse effekt med eldgammelt MS, cluet er å både ha masse effekt, samt ha en bil som kan kjøres til daglig - med perfekt AFR uansett turtall og pådrag. Med mindre celler å leke seg med (som MS1) så må man ofte velge hvor motor skal gå bra. Bruker man alle cellene mellom 3000 omdr og oppover, da er bilen ikke brukbar til å kjøre til hverdags - på vei. Og har bilen turbo så blir problemet enda større da alt fra vakuum på tomgang til maks ladetrykk skal skaleres på få intervaller i VE-tabellen - om du skjønner. MS2 har minimum 12x12 tabeller (oppløsning)

 

Eksempel på VE-tabell MS2

VETable1.png

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår