Gå til innhold

Automatisk start stopp

Ranger emnet


mercedes124

Anbefalte innlegg

Så man må altså gi gass for at bilen skal starte? Da skjønner jeg at det er tungvint. Skal et slikt system være greit, må det fungere sømløst. 

 

Jeg ville gitt forumet til vw/audiclub norge et forsøk. Der pleier det å være folk som har peiling på endring av koder og slikt. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset ! I dagens digitale verden er nok dette bare omkoding som lett lar seg løse !

Men det hadde jo vært mest betryggende at forhandleren fikk utføre inngrepet ! Men når det ikke lar seg utføres på den kanten ,så kan kanskje andre kilder gjøre jobben ?

Neppe et problem i Sverige å få utført  heller !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsket litt i dette nå - og fant ut 'noe' biggrin.gif Møller har ikke lov til å kode bort automatisk s/s, er nok derfor de er mindre villige.

 

Ved hver oppstart kan du vel trykke på en knapp (ved girspaken) slik at funksjonen er deaktivert, stemmer ikke det?

Om dette blir tungvint så kan man med VCDS gjøre et triks. S/S-funksjonen har mange parametre å jobbe etter, ett av de er temperaturområdet. I VCDS kan du endre disse grenseverdiene og S/S er deaktivert. Under er S/S deaktivert under 50 grader - og deaktivert over 50 grader 1-winking.gif

 

Verdt et forsøk :)

 

1.jpg

 

2.jpg

 

Endre temperatur fra -50 grader til 50 grader.

3.jpg

 

Endre temperatur fra -50 grader til 50 grader.

4.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo ,det er riktig at anordningen kan deaktiveres ved hver oppstart .

Derimot inntrer det ofte at jeg minnes på Alzheimer når jeg stopper for første bil eller rødt lys!

Min bilbruk innbyr ikke til en slik besparelse at det vil gjøre noen økonomisk forskjell.

Derimot hvis forhandler opplyste at de ikke hadde LOV men i motsetning til at det ikke lot seg gjøre ville det virket troverdig.

Så på grunn av forhandleres  lojalitet ovenfor norske myndigheter og deres avgiftspolitikk er det nærliggende å forhøre seg om bistand fra våre venner østover.

Dette med  mest tanke på fremtidiggaranti !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nei jeg vet ikke hva vedkommende kan eller vet ! Derimot må jeg forvente at " kundemottaker"  hos en forhandler er såpass nyansert at han skiller på hva som er mulig  og ikke mulig . Siden det før ferien i 2013 ble rimelig lang ventetid på ny Octavia ,ble fristelsen større enn fornuften til å ta en de hadde på lager ,noe som reduserte leveringstiden betraktelig.

ved slike tilfeller må man akseptere at noe utstyr ikke er tilstede eller at noe er montert ! Man håper jo å kunne tilpasse  enkelte ønsker i ettertid og så fra første stund at dette ikke var noe nødvendig utstyr som var behøvelig . Erfaringen hittil sier at Møller gruppen kontra andre merker ikke er den mest bistandsvillige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok mye an på hvor (Møller) du er og hvem du snakker med. Din bil er vel gitt avgiftsfritak pga denne funksjonen, er derfor de ikke har lov til å tukle med auto s/s. Men med VCDS kan du jo prøve å endre kriteriet som jeg skrev over, for noen 'deaktiveringskommando' finnes ikke på denne funksjonen ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 9 months later...

Jeg er selv møkka lei dette START/STOP systemet og betviler sterkt at det er så miljøvennlig som noen vil ha det til.


Dessuten må det slite noe inmari på startmotoren, slik noen nevner i forumet.


Dette VCDS-systemet som Quattro73 beskriver, hva er det?


Er dette noe Quattro73 kan anbefale?


Og hvor får man gjort det slik som Quattro73 beskriver?


 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha VCDS eller vag com kabel og program på pc så er det bare å gå i gang med koding kjøp kabel.

Det finner du på nett org kabel koster fort fra 2500 og oppover.

Du får kjøpt sånn billig kabel på ebay  til rundt 100 lappen og oppøver der og.

Om hvor bra dem virker er vel en annen sak?

mange som har kjøpt billig kabel og som virker men det er nok ikke alle.

Bare husk og lagre originale koden så du har den til seinere om du skal kode den inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår