Gå til innhold

Mine erfaringer med DHL i Norge(Stvanger)

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Eg kjøper ein del forskjeligt fra ebay og utland noe som medfører att eg noen ganger ikke har noe annet valg enn og bruke DHL.

Før foretrakk eg DHL de var raske og tollgebyret var lite og kom på rekning, de kom når de skulle og ringte i forveien.

Nå bruker DHL kvisete ungdom som har enkeltmansforetak til og levere det er greit nok om de hadde klart jobben, eg har nå blitt lovet att pakken skulle bli levert i 3dager men budet fekk ikke tid til og stoppe innom med pakken selv om han var på Karmøy så kjørte han pakken tilbake til Stavanger dette var fredag.

Pakken er såkalt express med såkalt meiner eg att pakken var express heilt til den kom til stavanger, eg bestilte pakken fra kina sist Tirsdag blei sendt fra Kina på Onsdag og var i Stavanger på Fredag tidlig morgen.

Pakken har altså hatt det travelt over kontinentet men i Stavanger i ett av verdens rikeste land stopper pakken, det hadde vært greit nok om eg hadde fått vist når de kom men DHL meiner eg skal sitte hjemme og vente på att de gidder og komme uansett om det er dag inn og ut.

 

I dag bestemte DHL budet seg for og komme uten og ringe kl :12:56 eg var på baksiden siden det er fint vær og dhl fyren ringer på ingen åpner fyren kjører avgårde og sender 5min etterpå sms med att eg ikke var hjemme etc eg ringer han men han har ferje han skal klare og ta derfor må eg vente.

Pakken har snart reist lengre distanse i Norge enn den brukte over fra Kina og har også brukt lengre tid, nå lurer eg på hvor mange ganger eg kan få DHL fyren til og kjøre pakken tilbake til Stavanger i morgen skal eg på jobb så om de kommer før eg kommer hjem kan dette fortsette ei stund.

Dette er 4 pakken som har brukt lengre tid fra Stavanger-Karmøy enn fra Kina-Stavanger, det verste er att de tror eg kan sitte hjemme og vente på att de leverer pakken.

Før November leverte DHL pakkene selv og da ringte de før de kom og de kom med pakken den dagen pakken kom til Stavanger.

 

Takk til dere som gidder og lese alt, er ein smule irritert kan du si.

Noen andre som har erfaringer med DHL den siste tiden?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg synes de er frekke, har ikke nevnt samtalene eg har hatt med de på kundeservice men kan si såpass att de er lite behjelpelige.

Eg har ikke vært frekk med de men i den siste e mailen måtte eg spør om de kunne sende pakken med posten da vett eg iallefall når den kommer, eg forstår godt att ting kan skje men dette er 4 gang siden november att det klurer det til.

 

 

Tuesday, March 25, 2014 Location Time

29 Delivery attempted; recipient not home STAVANGER - NORWAY 12:26

 

 

  Monday, March 24, 2014 Location Time

  28 Forwarded for delivery STAVANGER - NORWAY 22:52

 

27 With delivery courier STAVANGER - NORWAY 10:02

 

 

  Friday, March 21, 2014 Location Time  

26 Scheduled for delivery as agreed STAVANGER - NORWAY 18:27

 

25 Scheduled for delivery STAVANGER - NORWAY 16:18

 

24 With delivery courier STAVANGER - NORWAY 10:00

 

23 Processed for clearance at STAVANGER - NORWAY STAVANGER - NORWAY 09:18

 

22 Clearance processing complete at STAVANGER - NORWAY STAVANGER - NORWAY 09:18

 

21 Arrived at Sort Facility STAVANGER - NORWAY STAVANGER - NORWAY 09:03

 

20 Departed Facility in COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 07:29

 

19 Processed at COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 05:03

 

18 Arrived at Sort Facility COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 04:59

 

17 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:24

 

 

Thursday, March 20, 2014 Location Time  

16 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 23:14

 

15 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 22:59

 

14 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:40

 

13 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:36

 

12 Clearance processing complete at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 16:23

 

11 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 16:09

 

10 Customs status updated HONG KONG - HONG KONG 11:28

 

9 Departed Facility in SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 10:38

 

8 Processed at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 10:29

 

7 Clearance processing complete at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 10:20

 

6 Clearance event SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 09:09

 

5 Arrived at Sort Facility SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 08:34

 

4 Departed Facility in FUJIAN PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC FUJIAN PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 03:39

 

3 Processed at FUJIAN PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC FUJIAN PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 02:19

 

 

Wednesday, March 19, 2014 Location Time  

2 Shipment picked up FUJIAN PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 18:12

 

1 Shipment Accepted FUJIAN PROVINCE - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 17:30

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er passelig irriternede slikt, men Posten er ikke noe som helst bedre enn DHL. De tar betalt for 'ekspress' eller 'over natten' med leveringsgaranti, men pakkene kommer sjelden eller aldri frem til den tid de lover. A-post som har leveringsgaranti på 1-2 dager bruker 4-5 dager til addresat, noe kommer endatil aldri frem - ei heller tilbake til avsender... Jeg, og flere med meg, har absolutt ingen fine ord å dele ut til postens 'tjenester'. De tar betalt for de men har store problemer med å 'levere'.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten tar tid på express det er eg enig i, men på de vanlige pakkene(norgespakken/Klimanøytral pakke) har eg ikke opplevd noen problemer når den da kommer til Stavanger er den her neste dag unntatt helg.

Problemet mitt er att de ikke har noen plass og legge pakken(pick up point) så eg får hentet den men kjører den tilbake til Stavanger, før hadde det iallefall terminal i Haugesund sånn att man fekk hentet der de burde hatt avtale med post nord evt posten om bruk av deres leveringssted evt hatt ett eget på Haugalandet eg hadde kjørt til Haugesund uten problem.

Det som er litt rart er att når eg har bestilt fra Tyskland med DHL ankommer pakken Oslo for så og bli overlevert til bring dette har skjedd 4-5 ganger.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom DHL igjen når eg ikke var hjemme men han ringte og kom med pakken på jobb, hyggelig ungdom så da ordnet det seg til slutt.

Eg klager heller ikke på tiden på levering det er systemet som er problemet, de burde hatt plass og legge pakken når kunden ikke er hjemme evt varsle når de ikke kan levere.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange ganger blitt ringt opp av en som knapt kan norsk. Flere ganger av noen som ikke kan det. De eier ikke gps i bilene sine tydeligvis for de finner ikke fram litt ute på bygda. Så har bedt om og få det levert der jeg jobber da de er der hver dag og vet i det minste hvor det er. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPS er ikke særlig bedre. En kollega bestilte noen greier fra USA som skulle leveres med UPS. Et par uker senere prøvde han å spore pakken, og der sto det at den hadde allerede blitt levert og signert for av en annen person han ikke kjenner. Etter noen timer med leting rundt huset fant han pakken i bunnen av søppelkassa... Idioter... Skrev en klage til UPS i USA, for UPS i Norge gir ikke en dritt uansett... Bruker UPS ganske mye og det har hendt at de har levert en pakke til et annet firma i et annet område av byen osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent det samme skjedde med meg for ca ett år siden eg fekk pakken til ein annen person og oppdaget det etter sjåføren hadde kjørt avgårde, heldigvis ringte han før levering så eg fekk han til og snu dette var DHL.

UPS har eg ikke brukt enda men har hørt litt av hvert, husker når eg var liten så sa de att man ikke skulle bruke linjegods for det blei arvegods før pakken blei levert.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår