Gå til innhold

Fungerer flusstråd sveising ok?

Ranger emnet


Tiller

Anbefalte innlegg

Jeg har et Minarc EVO 150 apparat med fluss som blir brukt i jobbsammenheng.
Litt vanskelig å stille inn men når du har prøvd litt blir det lettere, har til tider hatt problem med at det brenner hull ved sveising i tynnplater under 3mm.

Ellers anbefaler jeg det da det er mindre styr for å sveise en liten larve, eneste minuset er at du må fjerne slagg for hver gang du skal sveise på samme plass.
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er at du generelt må bruke høyere strøm med flusstråd enn med gass... Vet det er folk som påstår at det går helt fint å sveise karosseri, men min erfaring er at det blir for mye varme.

 

Hva er så ille å styremed gass... Dersom du ikke skal sveise mye finnes det engangsflasker som holder til ca 20 min sammenhengende sveis...

 

Jeg har leieflaske selv, og vet at jeg aldri kommer til å gå for flusstråd med mindre jeg må nødsveise litt og det ikke finnes annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Sven410, det er bedre å sveise med gass hvis muligheten er der.
Definitivt lettere og billigere, uten at jeg har sjekket pris på gass.

Tror jeg betalte litt over 1100,- på tools for spolen, tilsvarende i vanlig sveisetråd kosta rett over 200,-

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn flusstråd er veldig vanskelig å sveise tynnplate med ja. Det krever mye strøm og dermed varme, å da blir det hull om godset er feks tynne plater. Da er gass og enten 6 eller 8 mm tråd løsningen. Fluss tråd er som elektroder bare på spole det. Sånn fluss tråd er veldig greitt å sveise mellom grove ting og oppover med det. Sjøl om jeg har gass og tråd til det, så har jeg noen ruller fluss liggende og, om grovere ting skal sveises. Det er en tråd som koster litt, men på den andre side, så er ikke den argon mix gassen gratis heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår