Gå til innhold

Forsterkertrøbbel

Ranger emnet


snorreberntsen

Anbefalte innlegg

hei! 
har nylig koblet anlegg i min bmw e46, men har trøbbel med forsterkeren. 

har koblet remote til tåkelys bak, så den slår seg på å alt fungerer som det skal når jeg slår på tåkelyset bak, men etter det har spilt en liten stund blir forsterker mørk, å da hjelper det ikke å skru av/på tåkelysene heller.noen som vet hva dette kan dreie seg om? etter som batteriet er bak har jeg brukt en audio til rca converter og hentet signalene til forsterkeren fra høyttalerne bak, for å slippe å trekke noe som helst framover i bilen.

kan det være at remote får for mye spenning?
takker for svar!afro1.gif afro1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du koblet det til tåkelyset? Da er det jo mye bedre å koble det til baklyset. Er jo og veldig irriterende å ligge bak noen som kjører med tåkelyset på konstant. 

Hvordan er jordinga di? Har du en annen forsterker du kan teste med så ser du det skjer det samme med den. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal IKKE kobles til tåkelyset, og heller ikke noe annet lys. Den skal kobles til remote på spilleren, eller el antenne på spilleren. Har ikke spilleren remote, så har den heller ikke linjeutganger, så da må mann til med jallaløsninger med høy til lavnivå. Bytte spillere er det eneste riktige da, men hvis du absolutt ikke vil det, så skaff deg høy til lav adapter MED remote. Svar gjerne på hvor du har jordet også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#cossiemk1 grunnen til at jeg har koblet remote til tålelyset var for å slippe å rive opp interiøret fremmover i bilen. Ettersom batteriet er bak på e46 har jeg også skaffet en høy til lav converter, men remote funket ikke på den. #opeldude baklyset hadde fast pluss, så gikk ikke å bruke det. Løsningen ble å koble det til tålelyset, og koble fra kontakten til selve tålelyset, ettersom jeg aldrig bruker det uansett. Så nå styres bare forsterkeren når jeg slår på tålelyset bak. Jording er koblet til minus på batteriet.

MEN etter litt feilsøking idag viste det seg at remote lå å kortsluttet til jord ettersom jeg ikke hadde brukt isolert kabelsko der jeg koblet til tåkelyset;p nå funker alt som det skal! Takket for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår