Gå til innhold

underspyling av stempler? og komp?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Om toppene er helt identiske kan jeg ikke svare på. Ser AAZ og 1Y har samme veiv og kammer men ikke like råder, stempler og innsugventiler.

jeg monterer sammen, så får vi se hvilke konsekvenser dette medfører. håper selvfølgelig det går bra. jeg skal kjøre motoren på 0.8-0.9 i ladetrykk. Rådene vil vel tåle det? innsugsventilene er kansje mindre på 1y?som gjør det vanskelig å kjøre noe særlig turbotrykk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge har 36mm innsugsventiler, skillet er på 7 og 8mm ventilstamme. Begge har 7mm stamme på senere modeller.

Takker for veldig nyttig info, quattro:). jeg kommer tilbake med mer. begynner å sette motoren i bilen i morgen. eneste utfordringen for meg er å legge opp gjødesystem. kan jeg bare legge et relé i motorrommet som er koblet på glødepluggene og strøm fra batteriet og deretter styrestrøm inn i kupén?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du, men husk at et vanlig relé beregnet for ekstralys osv ikke duger når det kommer til strømtrekket som glødepluggene har. Bruk heller et originalt gjøderelé. Og husk sikring på ledning ut fra batteriet. Hver glødeplugg trekker fort 10A.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå står td motoren i bilen. ny clutch med trykkplate. jeg dro i armen man frier kassen med og syns bevegelseområdet er veldig lite... er jo noe dødgang på armen, så er det stramt. får bare bevege armen ca 3cm fra der dødgangen tar slutt og til det stopper på det stramme området. normalt? i mitt hode vil det da virke som at når jeg kobler opp clutchwire så vil jeg ikke kunne få pedalen helt i gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke ledninger som skal hvor står beskrevet på rele.
Styrestrøm og jord på 85 og 86.
Konstant 12v på 30 (husk sikring) og til forbruker på 87

 

Men, jeg ville valgt 50a eller 60a rele med tanke på at hver glødeplugg trekker +/- 10a

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår