Gå til innhold

93 Lancer 4wd starter ikke(starter på startgass)


Tullefanten

Anbefalte innlegg

Heisann, driver å prøver å få en Mitsubishi Lancer til å gå sikkelig.. 

Bilen dukket opp billig da den hadde stoppet og ville ikke starte, så kjøpte den for 3 tusen av familiemedlem. 
Først trodde vi bilen bare ikke ville starte da den var kald, men det hjalp lite å få den inn i varmen. 
Bilen starter på startgass, og går helt fint hvis man sitter å jager litt på gassen. MEN hvis jeg lar den stå å på tomgang(noe som den gjør) stopper den etter 10-30 sekunder og da vil det ikke starte igjen. Mer startgass, så starter den. Nå har jeg akkurat byttet bensinfilter(noe som trengtes) og gamle filter var fyllt med svart møkk.. Bilen oppfører seg akkurat på sammen måte, men fikk faktisk startet den kanskje 2 ganger uten hjelp fra startgass. Så det virker jo som tenningen er fin(prøvd med annen fordeler) har også prøvd å bytte kjølvannsensor, uten noe lykke.. Ellers har vi også byttet fordelerlukk uten at det hjalp. 

Kan sikkert ta en liten filmsnutt av hvordan problemet ser ut, men blir neppe idag. 

Noen her inne som kan ha noen ide om hva som feiler bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry tenkte ikke på det da jeg skrev i farten istad smile.gif 

Det er en 1,6 liter med reg nummer JC92288 (http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=JC92288)
Ja tenkte jo det samme og derfor byttet jeg bensinfilter, tenkte det var tett. Men var ikke så ille, bare en god del svart gørr der. Men når bilen er startet og går, har den helt fint pådrag og høres ut som den går riktig. Den kutter ikke hvis man konstant holder litt gass, men på tomgang kutter den brått etterhvert, og da starter den ikke igjen. Så man sku jo trodd det var høyt nok bensintrykk men. Holder en liten finger på at det er noe elektronik som er gåent på motoren, har fått tips om å sjekke svinghjulssensor, noen som har erfaring med dette? Hjelp trenger ekpertise da jeg har bra lite peiling på slik bil frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kam- og veivsensor kan lage krøll hvis de ikke er helt oppegående.
Siden du har styra med tenningsdeler, har du kontrollert tenningstidspunktet etterpå?
 

Jeg har ikke snøring på Mitsubishi, men regner med at dette er innsprøytning og ikke forgasser?
Hvis den er såpass ny at den støtter diagnose bør du ta en.

Feil olje vil ikke føre til dette problemet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningstidspunktet skal være bra etter vi har bytta litt deler, og dette er innsprøytning ja. Den var på diagnose med forrige eier, hos mekonomen. De sa defekt fordeler, og som tidligere skrevet så har vi testet å bytte alt uten hell. Men når det kommer til olje, så aner jeg ikke hva som er brukt. Og har sjekket på castrol.no, og der sier de at bilens beste olje er 0W30, så hvis det bare er blitt brukt 10w40 så kan det vel kanskje bli tull? Takk for svar, og kam eller veiv sensor er noe som bør sjekkes, men spørs om diagnose er veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår