Gå til innhold

Problem kjørelys/langlys/1000metringer. 95 S10

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

(Det løste seg ved å bytte lysbryteren, "for de som lurer på det samme".)



*Problem*
Får ikke slått på kjørelys/langlys og ettermontert langlys.
Parklys slås på i det jeg starter den. (Synes å huske at dette måtte slås på manuelt tidligere).

*SPM*
Hva kan være feil?
Og om det er som jeg tror, "rele feil", hvor finner jeg evt. det releet?

Kjøpte denne for en kort stund siden, og har kjørt lite med den siden.
(startet med at kjølerøret for girolja røyk)
og har siden vært lite kjøring.

Oppdaget etter en mnd. parkering pga utlandsjobb at jeg ikke fikk slått på kjørelys og langlys.
1000 meteringer er ettermontert og har egen bryter, som heller ikke lyser.
Ingen ting som slår når jeg bruker lysbrytere og hendel.

Har sjekket sikringer på siden av dasjbordet.


*Er førstegang jeg har en amerikaner, og har lite kjennskap til det. Etter å ha sett i motorrommet etter det jeg vanligvis finner der, (sikring og relebokser), fant jeg ut at dette er ikke eksisterende :p og det ligner mer på et hjemmeprosjekt, med rele'er og sikringer hengende i ledning mellom koplingspunkt. (er dette normalt?)
Eneste tegn på system er 4 stk rele som er montert på "skinne" helt innerst i motorrommet.
Og jeg håper det er en av de.

Har ennå ikke funnet el-skjema for denne typen enda, så som tillegsspørsmål lurer jeg på hvor jeg finner dette i pdf "e.l.".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermontert fjernlys henter styrestrøm fra originale fjernlys, siden de originale ikke fungerer vil da ikke de ettermonterte fungere.

Er dette er lysbryter som trekkes ut 1 hakk for parklys og 2 hakk for kjørelys?

Jeg vet at Jeep har hatt problemer med denne type lysbryter på noen modeller, nettopp pga. varmgang og til slutt defekt lysbryter.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne typen.

Det virker som om det er her problemet er ja.
Men siden jeg ikke vet hvordan bryteren er så får jeg ikke målt skikkelig etter feil.

Er noen "0.4" M ohm her og der, og det antar jeg kan være feilen.
Siden det ikke skal være så høye motstandsverdier i en bryter. (kan være en årsak til varmgang.)

post-148040-0-97905800-1391466258_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår