Gå til innhold

Kjøpe volvo 940 turbo? Trimming osv....?

Ranger emnet


keon2k

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å kjøpe meg en volvo med bakhjulstrekker og turbo!
Har sett en del på volvo 940 turbo. 

Ser du får den i 135 hk turbo, 165hk og 180hk? Men de fleste jeg har sett er kun på 135hk.

 

Hva koster det å få mer gamp i de bilene?
La oss si jeg kjøper den som har 135 hk og turbo. Og vil ha 200hk?

Trenger vell da chip, eksos, grenrør, turbo, chip. Noe annet? Og pris på alt dette?

Er endel som har 220hk med større turbo osv... så skulle visst hva det koster å få noe lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Finns väldigt mycket man kan göra själv! 

 

Recept finns att få fram! En kille jag tycker du ska kika in är BrajjAx eller DannejDrift ! Googla namnet och du finner tonvis med tips!

 

Så länge kan jag tipsa om detta

 

T3/t4 max 450 hk 

grenrör nja både ja och nej! Vis du har cash or kunskap bygge ett eget! Annars använd standard om det går! Tro allt t3 ska passa med viss modification

Större spridare samt lmm 3 tum (finns ekvationer för dimensionering av detta)

bredbandlambda

Btr Bränsletrycks regulator 

Chippa bägge boxar! vissa tycker bara bränsle eller tvärtom! Tag bägge

men byt även kam till en A eller Vx3 kam, helst 531 topp också  då x modeller fick 20 hk extra enbart med toppen 531 och Vx3 kam.

Grövre eller bättre topppackning! Helst ny sotnings packningar och kompleterings sats då du byter alla packningar sj för en spottstyver alltså för cirka 1000 spänn!

Medans du håller på att river passa på att köpa vev lager och ram lager! cirka 800 :- och köp gärna kolvringar och använd dina stakar och kolv med byt ringarna

alternativt köp nya kolvar och ringar men rör inte stakarna! =) =) spara cashen istället för när du blivit klar och kört som f*n så vill du ha mer hk! Då kan du köpa smidda grejor!

Du sparar cirka 11000 och detta skall hålla utan smidda grejor då flera personer kör med original upp till 320 hk cirka med original stakar!

 

Ventiler 38/44 eller liknande kliv upp ett snäpp minst i dimension och köp förstärkta eller dubbla fjädrar! Passa på att match porta avgas sida både grenröret och topp gör 

likadant på insugs sidan

 läge att lämna iväg för inslipning men sök kunskap då jag tror du fixar detta!

 

Olje kylare är väldigt väldigt bra då volvos motor är sådär med olje kylningen! Köp ett olje radiator med temp och slangar =) d¨å ska du se det håller bättre och kyler

Byt gärna til alu luftkylare vilkens som helst du tycker passa ! Bara du byter till alu inte original! ser även bra ut men funkar destå bättre!

Grövre koppling 712 sachs stål omspunnen kopplings slang! =) japp det blir bättre!

Måla färg =) värme beständig och polera upp insug med en stålborste gjord för en skruvdragare=)

 

 Nya 12:9 pinnbultar och drar rätt moment med nyckel och vinkel dragning dra 20 nm 40 nm 60 nm 80 nm 100 nm 120 nm då det är max =) har jag för mig! 

 

byt även grenrörs bultar 

samt köp arp bultar till stakarna och dra rätt! 

 

Detta gjort och nu kör du en mappning och bänkning! Blir väldigt förvånad om du hamnar under 260 hk då detta är typ det som BrajjAx kör med och han har bänkat 

och fick ut 283 hk + Googla namnet och du finner honom! =) mkt bilder o tips o tricks =) =) // Lättryckarn Palle =) =) =) =) 

 

ps reservation för evetuell felskrivning men ska inte förekomma! ser ni något som ni tycker att jag glömt. kommentera gärna =) enkelmassa svänghjul och diverse andra saker som hundben , förstärkta kuddar osv i drivlinan kan man ju göra allt eftersom! =) ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår