Gå til innhold

Motorproblem N15 1.4S 98 modell. ( Problem løst )


Thomaspizaro

Anbefalte innlegg

Har en Almera N15 1.4S 98 modell. Har nå fått motorstopp og den vill ikke starte igjen. Problemet begynte for ca. 14 dager siden, bilen startet og gikk helt fint, kjørte ca. 5 km før jeg stoppet den og var inne i en butikk og handlet. Kom ut igjen og bilen ville ikke starte, det var nok spenning på batteri og starteren gikk fint rundt men ingen tegn til at den ville starte. Sjekket alle ledninger, sikringer og tilkoplinger fremme i motor rommet. Etter å ha stått rolig i 15-20 min så startet den plutselig igjen. Fikk kjørt den hjem men merket at den gikk veldig lavt på tomgang, det var rett før den stoppet. Neste dag når jeg skulle teste den skjedde akkurat det samme. I går kjørte jeg en lenger tur, så plutselig bare dør motoren ut uten noe forvarsel om at det kunne være noe gale. Prøvde å starte den i dag, men den vill ikke starte. Virket som problemet ble verre når den ble varm, før den nå stoppet helt. Har hvert borti lignende på en Toyota, da var det defekt coil. Har en liten mistanke om det kan være det samme problemet med min. Har ikke fått sjekket om det er gnist på pluggene enda, så skal prøve det først. 

 

Ville bare høre om det er noen andre som har hvert ute for det samme problemet, tar gjerne imot tips smile.gif

 

Kan tilføye at det i lang tid har hvert en merkelig lyd ved oppstart, høres nesten ut som en registerkjede som rasler litt, men den forsvinner etter 5-6 sekunder. Hører den kun når motoren er kald.  

 

 Problem løst, defekt fordeler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår