Gå til innhold

2001 HYUNDAI GALLOPER - tungstartet, girproblem, kjøpe deler++

Ranger emnet


HUB84

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en Hyundai Galloper hos en skamløs forhandler som på lik linje som alt for mange andre forhandlere unnlot å opplyse om mange av bilens feil og mangler.

Lang historie kort - kan noen bare gi meg noen råd og tips til følgende spørsmål?

 

Hva kan det ha seg at når jeg girer under kjøring, så er det tèmmelig hardt å få giret om, mens når jeg stopper bilen og slår av tenningen, holder inn klutchen og girer som jeg normalt gjør under kjøring, så girer den helt strøkent ?

Altså, under kjøring står girspaken mer eller mindre i sju stein! Og ved parkering, girer den strøkent! Underlig..

 

Bilen kan være tungstartet etter et døgn med parkering..men starter strøkent resten av dagen.. dårlig batteri, eller? Har jo ikke vært så innmari kaldt om natten til at dette skal være grunnen for at den er tungstartet føler jeg..men hvem vet.

 

Hvor får jeg kjøpt originale deler?

 

Takker for svar!

 

Jeg kommer sikkert med flere spørsmål etterhvert smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være dårlige fester på girkassa som gjør det vanskelig å gire når motoren er i bevegelse. Hold på bremsen og ta clutchen ut og inn og se om det er mye bevegelse i girspaken. 

 

Jeg går ut i fra at det er diesel, så da kan det være dårlige returslanger på dysene som gjør at det kommer luft inn i systemet over natta. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fester til gearboks virker å være ok.

Glødeplugger også.

Merkelige saker..

Andre forslag? 

 

Har til min store fortvilelse oppstått flere problemer med bilen. Frykter for topppakning problemer..hva tror dere? Bilen kjører nemmelig bare i knappe 5 minutt før det begynner å ryke fra motor/oljetank. Kan stå i ro en stund å kjøre videre uten problemer, men så starter d å ryke igjen. Og slik gjentar d seg hele tiden. 

Bilen i seg selv kjører pent og starter pent, så det er bare denne røyken som er problemet. Første gangen trodde jeg bare at bilen kokte, så jeg helte på kjølevann. Vannet var nærmest forduftet etter en stund da jeg stoppet for å sjekke det. Fylte på igjen..gikk bra en stund, men så kom røyken igjen. Jeg så denne gangen at røyken kom fra siden av oljetanken et sted..og at det ikke koket fra noen radiator eller noe annet. Jeg peilet oljen og tenkte at det kanskje var tomt. Var olje der, men ikke sånn supermye, så jeg fylte på litt ekstra, i tilegg til en ny runde med vann. Nå gikk bilen fint resten av den dagen. Dagen etter startet jeg opp og kjørte ca i 5 minutt, så var det på`n igjen med røyken. Og slik har det da vært i de siste dagene og driver meg til vannvidd.

Det er hvitrøyk det er snakk om her, og bortsett fra røyken kjører og høres bilen strøken ut.

 

Noen formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår