Gå til innhold

Låser som fryser.

Ranger emnet


captenen

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det flere som har problem med låsene i kulda på Scirocco? Går fint å få opp førerdøra men den går ikke i lås!! Må vente til bilen blir varm i coupen,da går en i lås! Har skjedd flere ganger.Kjedelig å måtte holde døra igjen med ene armen og kjøre samtidig! Bakluka får jeg ikke opp i det hele tatt.Den løser ut og åpner ca 1 cm men det er noe som ikke løser ut!! Noen som har noen tips?? Det er en 2011 mod R-Line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tint opp alle låsene, få bort så mye fuktighet som over hodet mulig og smør de inn med låseolje. 
Ikke bruk låsespray, dette fungere som en kjapp løsning, men over tid blir det bare verre.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan varmt anbefale CRC sin Multilube til dette, denne tørker ikke ut med holder seg der hele tiden. Spray inni låsekasse, dørstopper evt nøkkelhull på alle dører. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Takk for tips:) Har ikke nøkkelhull på noen av dørene,må vel prøve å få smørt låsekassa og dørstopper.Noen tips anngående bakluke da?? Den går opp ca 1cm,det virker som det er noe mer som skal løse ut når jeg låser opp med sentrallåsen.Tør ikke å røske eller ta i for mye da ryker det sikkert noe!! Tenkte på en annen ting,hva skjer hvis batteriet går tomt for strøm.Hvordan får jeg låst opp dørene?? Har jo ikke nøkkelhull....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått opp bakluka.Måtte holde press på luka oppover samtidig som jeg låste oppsmile.gif

Det viser seg av et sitter 2 stk propper som er fjærbelastet som skal få luka til å sprette opp når luka blir åpnet.Disse hadde frosset fast.Prøvde å smøre de,det gikk fint på den ene men den andre var litt rar og plutselig spratt fjæra ut!! Ser ur som skikkelig dårlig konstruksjon og dårlig plast! Har bestilt nye,de var heldigvis ikke dyre! Tror disse vil fryse hele tiden på vinteren så det er bare å lukke opp luka med press opp.Men da er jo poenget med el bakluke bortkastet! Har smurt opp dørlåsene og stopperne,får håpe det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår