Gå til innhold

Prelude 2.2 VTEC 4WS Kjøp


paali10

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lenge sett på bil og har lenge suttet fast på at jeg ville ha bil av typen Nissan 200sx eller liknende. Har funnet ut at dette blir for dyrt og må finne noe billigere, som kan være like morsomt!

Har etter mye søk funnet ut at Honda Prelude kan være en morsom og billig bil som holder lenge, men den er selvfølgelig ikke uten sine problemer.

Ok, la oss bare hoppe rett på sak. Var ute og så på en Honda Prelude 2.2 VTEC 4WS 1993 Modell idag, den ser ut som ett kupp grunnet den lave prisen men er ikke uten problemer. Alt det grunnleggende som er viktigst for bilens velgang ser ut til å være i bra stand, brukte ett generelt feilsøkings dokument som jeg har lagt ved som word fil.

Mesteparten av dette ser ut til å være i bra stand, bortsett fra noen "detaljer": To rustflekker på hver side av skjermen bak, minimalt men tegn til rust i den ene hjulbuen, tegn til rust i soltak men lekker ikke, En sprekke (ca 20cm) i frontruten. Disse var hovedproblemene jeg fant, resten ser ut til å være akseptabelt. Hvor mye arbeid/evt hvor mye vi det koste å fikse rustflekker? Disse er enda små, så god sjanse for å redde de. Hvor mye vil det koste å reparere/bytte frontrute? Får nok ikke dekket dette på kasko da det ikke har hendt i mitt eie.

Her er info om bilen som antakelig blir kjøpt i morgen: http://www.autodb.no/bil/search/?xBrand_Multiple=1100197&xModel_Multiple=1202977#AdItemId1634684

Hadde vert veldig takknemlig om dere kunne lese gjennom sjekkliste, og se på bil. Er dette ett godt kjøp?

 

Takker for svar!

 

Pål

Prelude.txt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige slitere dette og minimalt med vedlikehold. Men vær obs på at hvis firehjulsvingsystemet går til H&/¤%& så vil det koste å reparere det såfremt du ikke er en kløkker på hydralikk og flink til å skru. Når det kommer til rustflekkene så kan du jo alltid pusse ned, sparkle, grunne og lakke. Men om resultatet blir bra kommer ann på arbeidet. Lever heller til lakkerer å få prisoverslag, men kan fort bli noen tusen. Når det kommer til frontruten så koster den noen tusen tenker eg, men e du litt slu og venter litt etter du har kjøpt bilen så er det bare å ta den på forsikringen. Er vel 2000,- i egenandel. Men ser ut som greit kjøp sett utifra annonsen. Lykke til! 

Opel Omega 3.0 MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, har lest meg litt opp på rust problemet og ser ut som den eneste måten og fjerne rust 100% på er å fjerne det rusta metallet, for å sette inn noe nytt. Jeg har desverre ikke kunnskaper til dette, lurer derfor på om det finnes noen bedre metode? Vet at det går an å sandblåse, slipe, pusse, skarkle, grunne, lakke osv men vil dette holde rustet fra å spise opp metallet på bilen og lage hull? Jeg bryr meg ikke så mye om rustet kommer tilbake etter noen år, så lenge det ikke sprer seg for mye, og jeg kan fjerne det igjen samt det ikke lager hull i panelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår