Gå til innhold

Hjelp med strøm til spiller!

Ranger emnet


AndreKK

Anbefalte innlegg

Bestemte meg for å ordne opp i ledningsnett her i om dagen, i og med at når jeg først satte i spillern min, fant jeg ikke noe passende overgangsnett, så endte med å kappe litt og trekke pluss og pluss fra batteriet. Måtte jo da slå av og på spillern manuelt. Men så til problemet. Rydda opp i ledningene, tenkte jeg skulle finne tenning baki rotet der og skjøte ledningsnett fra original-nettet, MEN jeg finner ikke tenningssignalet!

Gikk inn med mulitmeter og målte alle kretsene, skrudde av og på tenning osv, men ingenting ga det utslaget jeg ville ha. Fant en ledning (grønn med rød stripe om jeg ikke tar feil) med hvilespenning på 3V og rundt 9V når jeg fyra tenninga, men det var ikke nok til å få liv i spillern.

 

Endte opp med å bruke spenning fra lysbryteren til å fyre spillern, og det funka jo helt greit, men nå går spillern i demo-mode hver gang jeg skrur av bilen, og det gidder jeg ikke styre med hver gang jeg skal ha musikk :P Har forsøkt å bytte om gul og rød på ledningsnettet til spillern, og de to står riktig.

 

Noen som vet farge på tenningskabel, evt. tips til hvor jeg kan dra den fra for å kjøre spillern på tenninga?

 

Hadde forresten Concert-anlegg fra før av.

1999 Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant

2007 Aprilia RS 125 FP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei! 

Lurte på om du fikk det til?

Jeg skulle bytte spiller også, men får ikke noe som helst strøm inn på spillern.. Ikke engang når bilen står på. 

 

Jeg fikk det til, ja!

 

Trakk en fra 30 (den nærmest 75x, men det spiller vel ingen rolle) til pluss på spilleren og en fra 75x til "tenning" på spilleren.

Jord finner du baki ledningsrotet der, svart kabel.

1999 Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant

2007 Aprilia RS 125 FP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår