Gå til innhold

Chip på 1.8t. Verdt det?

Ranger emnet


Homes

Anbefalte innlegg

Hei spørsmål til alle dere som har chippet sin VAG 1.8t. Det er jo en vanlig bil å chippe som ikke trenger noe særlig modifikasjon. Men jeg lurer på, synes dere chippingen er verdt det? Og med det tenker jeg på: Høyere forbruk, 98 bensin, noe mer slitasje. Er de ekstra kreftene verdt de ekstra kronene? Synes standard 150hk er helt ok men kunne tenkt meg en anelse mer trøkk i mellomregisteret og da passer jo en chip på k03 ypperlig.

Hva er folkets erfaringer? Bilen har forøvrig gått 152k km.

1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt opp til hver enkelt! :)
Har selv 1.8T og denne er ikke chippet. Jeg mener dette går mer enn bra nok for gatebruk og forbruket er jo kjempebra! :-D

Min har gått 275.000 og denne er det aldri byttet turbo på en gang. Så og si kostnadsfri bil i 2 år snart(Hvis man ser bort ifra det obligatoriske).

 

Så jeg personlig, ville ikke chippet min 1.8T.

 

-Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Daniel, det er smak og behag.

 

Motoren tåler chipping i massevis bare man bruker hodet. At den bruker mer bensin etter chipping er totalt feil, den bruker kun mer bensin dersom du trekker ut mer effekt enn før, altså kun om du 'bruker' mer effekt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nettopp det som blir "problemet" også - Har man mer krefter å bruke, så bruker man gjerne mer! Sånn er det hvert fall med meg! :P :D

 

Men uansett hva det blir til, så husk en ting som er virkelig verdt det - La alltid motor og turbo få roe seg ned, spesielt når man har brukt det litt! :)

Have fun! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med innput :) Er klar over at bilen i prinsippet ikke bruker mer bensin. Men i praksis blir det konsekvensen av ekstra krefter.

Regner med at det blir chipping etter jul. Kommer til å bytte resirk ventilen og ta en oljeflush på motor i forkant snart.

Er alltid flink til å la turbo kjøle ned før stopp, men fint du tipser om det anyway :)

 

Tar gjerne med andre opplevelser også, negative så vel som positive!

1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår