Gå til innhold

kjøp brukt C30

Ranger emnet


Grimslabben

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny på forumet så bekalger om jeg bryter med sedvane her, men Jeg prøver meg.

 

Skal nå kjøpe meg min første bil. Jeg har veldig lyst på en c30. Da jeg ser på den som en bra bil i klassen. Den er sikker, lavt forbruk og passe sort. Jeg kommer hovedsaklelig til og bruke den til helge pendling (ca 20mil en vei hjem.)

hovedsaklelig kjøring alene noe med 2pers. er singel uten barn så trenger egentlig ikke mye plass.

 

Jeg skal ikke "pipmpe" bilen, jeg ønsker megen bil som er bilig i drift som til daglig kommer til og brukes til småkjøring og så 3/4 langturer i måneden. Det må ha god kjørekomfår og ha muligheten laste litt når det trengs, og få meg og en kompis til hytta. 4/5 ganger i året.

 

Jeg er ikke veldig bil kyndig så må vere greit og vedlikehodle.

 

så hva tenker dere? jeg har sett meg ut noen biler på finn bla. denne som er litt bilig går inn i buskjettet mitt og ikke er for langt unna.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44502751

 

på forhånd takk!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motoren har registerreim. Viss du går for 1,8 får du registerkjede, men du kan då få litt oljeforbruk. På 1,6 diesel kan du få turbohavari, den har også reim.

Meine intervala på regreimskifte på bensinmotorane er 160 000 eller 8 år, er ikkje heilt sikker.

 

Og så var det dette med dab+,  viss du skal ha bilen lenge må du montere skjult dab+ adapter som mottar dab+ signal, og gjer det om til fm. Så sendar den fm signalet til den orginale spelaren. Det blir vanskeleg å bytte til uorginal spelar. På den orginale spelaren styrar du klimaanlegg, følg me heim lys, radio og cd, klokke, det er telefon på spelaren også.

Ellers er det ein god bil med skikkeleg interiør. Setene kan justeres fram og tilbake, og seteryggen kan justeres som vanleg. I tillegg kan du justere ryggstøtten, og seteputa opp og ned framme og bak. hodestøttene framme kan ikkje justeres. Dette er ein belgisk bil som er lagt på same platform som Ford Focus og S40, V50 og C70.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1,6 diesel kan du få turbohavari, den har også reim.

Meine intervala på regreimskifte på desse er 160 000 eller 8 år, er ikkje heilt sikker.

Dette er jo samme motoren som Bl.a sitter i Focus, å der er intervallet 220/240'000 eller 10år hvis jeg ikke husker helt feil. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo samme motoren som Bl.a sitter i Focus, å der er intervallet 220/240'000 eller 10år hvis jeg ikke husker helt feil. :)

Eg meinte på bensinmotorane, redigerte inlegget for å unngå missforståelse igjen. Meine det var 160 000 eller 8 år som stod i intruksjonsboka eller servicehefte mitt frå 2004/2005. :volvsmile :ford:

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår