Gå til innhold

Hvordan montere turbotrykksmåler.

Ranger emnet


seat toledo

Anbefalte innlegg

Har en Seat toledo 02 mod, 1,9 Tdi 90 hk har skiftet turbo og vil gjerne følge med hvordan ladetrykket fungerer. Kjøpte meg turbotrykks måler på Biltema. Koblet dette opp men får bare frem vakum og ikke turbotrykket. Prøvde å koble meg inn på innsuget, men det funket dårlig. Det er jo trykket jeg trenger for å vise riktige verdier. Noen som vet hvor slangen skal kobles inn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil også vise vakum om du har koblet deg på EGR slangen som sitter ved innsuget og EGR ventilen ;)

 

En enkel måte å få turbotrykk er å lage hull i selge slangen som går mellom intercooler og innsuget. Skru først ut slangen. Lage hull, sette på nippel. Tette godt igjen rundt sånn at du ikke får lekkasje der. Så koble til slangen som går til måleren der.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Take-off-pipe-spout-hose-connector-turbo-boost-vacuum-gauge-t-piece-tdi-diesel-/181232717578

 

DSC00727.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du koblet deg inn på vakum styringene. Der finner du ikke turbotrykk

 

Hva har du blendet EGR med? Har du bare fjernet vakumslangen eller har du satt i blind deksel?

 

Om du satte i sånt metall deksel kan du lage hull i det til en nippel ;) Så slipper du å ødelegge slangene i innsuget.

 

$(KGrHqJHJE0E92MM4Z3OBPlusTiKHw~~60_35.J

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert og sjekket litt rundt ang montering av nippel som gjør at jeg får brukt turbotrykk meteret. Mange forskellige forslag hvordan dette kan gjøres.

Greia er at man bør kanskje ikke bruke mutter på innsiden av slangen med hensyn til at viss den løsner blir det vel motor havari?

Har ikke lyst å borre på innsuget, selv om det hadde vert vel så bra. Tenkte skulle slippe og demontere innsuget. Har ikke gjengeverktøy heller.

Enkleste er nok og borre hull i slangen og finne noe som passer? noen som har sånn liggende og vil selge til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår